تسهیلات ۲۰۰ میلیاردی برای طرح‌های عمومی اطراف حرم‌های مطهر

تسهیلات ۲۰۰ میلیاردی برای طرح‌های عمومی اطراف حرم‌های مطهر


​​​​​​​مدیر عامل صندوق سرمایه‌گذاری طرح حرم‌های مطهر گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی کم‌بهره به هر یک از طرح‌های سرمایه‌گذاری عام‌المنفعه اطراف حرم‌های مطهر اختصاص یافته است.
میلاد امینی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این تسهیلات با بهره 4درصد توسط بانک مسکن به طرح‌های در حال ساخت در اطراف حرم‌های امام رضا(ع)، شاهچراغ(ع)، عبدالعظیم حسنی(ع) و حضرت معصومه(س) تعلق می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه این موضوع در نشست مشترک بین استانداران فارس، خراسان رضوی و شهرداران مشهد و شیراز با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شد افزود: بر این اساس هر طرح عام‌المنفعه در اطراف حرم‌ها از جمله زائرسراها و اماکن اقامتی ارزان‌قیمت که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد مشمول دریافت این تسهیلات می‌شود.
مدیر عامل صندوق سرمایه‌گذاری طرح حرم‌های مطهر گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی تا سقف ۸۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌هایی که ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند «ال‌سی داخلی» تعریف شده است.
امینی افزود: همچنین به ازای جذب هر خیّر برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های عام‌المنفعه مبلغ ۳۷۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۲درصد توسط بانک رسالت تعلق می‌گیرد.
وی ادامه داد: ساخت طرح‌های عام‌المنفعه از جمله زائرسراهای پیرامون حرم‌های مطهر براساس دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر فراهم کردن زمینه زیارت آسان مردم انجام می‌گیرد و از جمله سیاست‌های راهبردی صندوق سرمایه‌گذاری طرح حرم‌های مطهر است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه