اعتبار 28 میلیاردی طرح‌های بازآفرینی

اعتبار 28 میلیاردی طرح‌های بازآفرینی


​​​​​​​رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای ۲۱ طرح در محلات هدف بازآفرینی شهری استان تخصیص یافت.
محمدرضا اسدی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: اجرای ۶۲۸ پروژه با اعتبار ۱۵۵ میلیارد تومان در محلات هدف بازآفرینی شهری استان در طول برنامه ششم توسعه مصوب شد و این برنامه‌ها از سال ۹۷ در دستور کار قرار گرفت .در مجموع ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل منابع ملی و ۲ میلیارد تومان از منابع استانی برای طرح‌های بازآفرینی شهری هزینه می‌شود.
رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی ادامه داد: دستگاه‌های مختلف در اجرای این پروژه‌ها تکلیف دارند و تاکنون گزارشی از وضعیت اجرای طرح‌ها به دست ما نرسیده است.
وی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان تاکنون ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های بازآفرینی شهری اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: پروژه‌های بازآفرینی شامل ۱۹ طرح در حوزه عمرانی و دو پروژه در زمینه توانمندسازی و ترویج و آموزش است که در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین در حال اجراست و امسال نیز چهار طرح به بهره‌برداری رسید.
وی گفت: وسعت بافت فرسوده در مرکز هفت شهرستان استان ۵۹۰ هکتار است و ۵۲ هزار و ۹۵۱ نفر معادل ۱۲ درصد از جمعیت این شهر‌ها در بافت فرسوده سکونت دارند.
رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهار کرد: همچنین وسعت سکونتگاه غیررسمی شهرهای استان ۷۱۴ هکتار است که ۸۷هزار و ۳۵۴ نفر معادل ۲۰ درصد از جمعیت شهرهای استان در این مناطق سکونت دارند.
بر اساس مطالعات انجام شده؛ شهر بجنورد دارای ۱۵۴ هکتار بافت فرسوده (با ۵۲۳ هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی)، اسفراین ۱۰۵هکتار و شیروان ۱۲۰ هکتار بافت فرسوده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه