اتحادیه‌های غیرتخصصی، صنعت چاپ را دچار مشکل کرده‌اند

اتحادیه‌های غیرتخصصی، صنعت چاپ را دچار مشکل کرده‌اند


​​​​​​​مدیر کل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: صنعت چاپ به دلیل «شقه‌شقه» شدن و قرار گرفتن در اختیار اتحادیه‌های غیرتخصصی، مظلوم واقع شده است، بنابراین باید با همیاری اتاق اصناف این موضوع در وزارتخانه مورد بررسی قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، علی‌اکبر ابراهیمی در بیست و دومین آیین بزرگداشت روز ملی صنعت چاپ و تجلیل از فعالان و پیشکسوتان صنعت چاپ خراسان رضوی با تأکید بر بحث ضرورت ارائه آموزش‌های تخصصی به فعالان صنعت چاپ افزود: ممکن است سایر صنوف نسبت به چاپ درکی نداشته باشند، یک رئیس اتحادیه همگن که تخصصش در رشته تولیدی دیگری است، نمی‌تواند اشرافی بر مسائل حوزه چاپ داشته باشد، این از آسیب‌های این صنعت به شمار می‌رود.
وی بیان کرد: بسیاری از اتحادیه‌ها در شهرستان در حالی واحدهای چاپ را زیر پوشش قرار داده‌اند که نه تنها تخصصی نبوده بلکه همگن نیز نیستند. 
وی ادامه داد: مشکلاتی نیز که تاکنون در حوزه صنعت چاپ مطرح شده، مربوط به معافیت‌های گمرکی بوده که دولت در سال ۱۴۰۰ اختصاص معافیت‌های گمرکی برای واردات ماشین‌آلات صنعت چاپ را لغو کرد، دولت تلاش می‌کند با اختصاص وام‌های کم‌بهره بتواند به فعالان صنعت چاپ در بهسازی خطوط تولید و ماشین‌آلات کمک کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه