7 هزار میلیارد بدهی تأمین‌اجتماعی پرداخت شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به قدس:

7 هزار میلیارد بدهی تأمین‌اجتماعی پرداخت شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تأمین اعتبار بدهی تأمین اجتماعی به داروخانه‌ها و مراکز درمانی خبر داد و گفت: دیروز 5 هزار میلیارد تومان از بدهی این سازمان به بیمارستان‌ها واریز شد.


به گفته مرتضوی بدهی انباشته شده تأمین اجتماعی به مراکز درمانی و دانشگاه‌های علوم پزشکی 7 هزار میلیارد تومان بوده است.
در روزهای اخیر خبرهایی در مورد قطع یک‌طرفه قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی از سوی برخی بیمارستان‌ها خبرساز شده بود. سید صولت مرتضوی در پاسخ به قدس گفت 2 هزار میلیارد تومان از بدهی تأمین اجتماعی به داروخانه‌ها نیز تأمین اعتبار و پرداخت‌شده و اگر هم مقادیر جزئی باقی‌مانده باشد پس از محاسبه پرداخت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مشکلاتی در مورد یکی دو بیمارستان وجود داشت که جلساتی را با مسئولان وزارت بهداشت برگزار کردیم و با دستور وزیر بهداشت موضوع برطرف شد و خوشبختانه هم بیمارستان‌ها و هم داروخانه‌ها نسبت به ارائه خدمات درمانی و تأمین دارو برای بیماران هیچ مشکلی را به وجود نیاوردند. وزیر تعاون افزود: در حوزه دارو تصمیمات بسیار خوبی گرفته شد ،
هم مواد اولیه به‌وفور تأمین و تولیدشده و هم در حوزه داروهای آنتی‌بیوتیک ظرفیت جدیدی تأمین کردیم و در تأمین سرم تا پایان سال به ظرفیت تولیدی ماهانه 6 میلیون خواهیم رسید.

افزایش حقوق کارمندان در انتظار تعیین‌تکلیف در شورای نگهبان
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه هم دیروز در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت اعمال و اجرای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری در انتظار تعیین تکلیف مواردی در شورای نگهبان است.
مسعود میرکاظمی در توضیح این موضوع افزود: ما آنچه را با کمیسیون مجلس توافق کردیم قبول داریم، اما در صحن مواردی اضافه و به تصویب رسید که در توافق ما نبود؛ بنابراین منتظر نظر شورای نگهبان هستیم و درصورتی‌که این موضوع تعیین تکلیف شود، ما از اول مهرماه این اضافه را اعمال خواهیم کرد.رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره امکان تفکیک بودجه ارزی و ریالی در سبد هزینه‌های دولت برای رها شدن معیشت مردم از تأثیر نوسان‌های دلار هم بابیان اینکه پول رایج ما ریال است و تنها یک درآمد نفتی به دلار داریم که آن‌هم معادل ریالی‌اش در بودجه محاسبه می‌شود، گفت: ما بر اساس نرخ تسعیر ارز هزینه‌ها را به ریال تبدیل می‌کنیم و منابع و مصارف ریالی می‌شود. معنی ندارد کشوری که پول رسمی دارد، چند ارز دیگر را هم در بودجه خود بگذارد.وی در خصوص روند تدوین برنامه هفتم توسعه و نزدیک شدن به موعد ارائه لایحه بودجه از سوی دولت هم اظهار کرد: همزمان با موضوع برنامه که در دولت فشرده روی آن کار می‌شود، در حال آماده کردن لایحه بودجه هم هستیم، اما بر اساس اصلاحیه آیین‌نامه داخلی مجلس تلاشمان این است که اول آذرماه بودجه را مقدم بر برنامه هفتم ارائه بدهیم.

اوجی: هیچ‌گاه تا این اندازه دیدگاه‌هایمان نزدیک نبوده
وزیر نفت و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی کشورمان با روسیه هم در حاشیه جلسه هیئت دولت گزارشی از برگزاری نشست این کمیسیون پس از سه سال وقفه ارائه داد و گفت: توافقات خوبی در حوزه‌های مشترک کشتیرانی، حمل‌ونقل، نیروگاهی، آب، بهداشت صنعت و تجارت بین دستگاه‌های ذی‌ربط دو طرف صورت گرفت و جمع‌بندی خوبی در این حوزه با مقامات دولت روسیه انجام شد.اوجی بابیان اینکه تهران و مسکو تاکنون به این اندازه دیدگاه‌هایشان به هم نزدیک نشده بود، اظهار کرد: ما بیش از ۴ میلیارد دلار قرارداد با شرکت‌های بزرگ روسی برای توسعه میدان‌های نفت و گاز داریم و همزمان با این قراردادها بیش از ۴۰ میلیارد دلار تفاهم‌نامه با شرکت‌های بزرگ توانمند روسیه در بخش‌های گوناگون همچون احداث خط لوله صادرات گاز به کشورهای همسایه، دادوستد پایاپای نفت، گاز، فراورده‌های نفتی و صادرات محصولات پتروشیمی بسته‌شده است.

​​​​​​​خبرنگار: آرش خلیل‌خانه

برچسب ها :
ارسال دیدگاه