مصدومیت بلای جان رقبای ایران

از ستاره‌‌های لیگ برتری تا شاگرد آلگری

مصدومیت بلای جان رقبای ایران

فقط 18 روز تا آغاز بیست‌ودومین دوره رقابت‌های جام جهانی باقی‌مانده است و 32 تیم حاضر در مسابقات باید حدود سه هفته‌ دیگر کار خود را در خاک قطر استارت بزنند. تیم ملی فوتبال ایران هم می‌بایست از 30 آبان رقابتش با تیم‌های انگلیس، ولز و آمریکا را آغاز کند.


اللهیار صیادمنش، سردار آزمون و حالا احمد نوراللهی مهم‌ترین مصدوم‌های تیم ملی طی چند ماه اخیر بوده‌اند. نفر اول قطعاً به جام جهانی نمی‌رسد. دومین بازیکن در شرایط 50-50 به‌سر می‌برد و از هافبک شباب‌الاهلی باید اخبار دقیق‌تری منتشر شود تا بتوان با قطعیت درباره‌ حضور یا عدم حضورش صحبت کنیم.
در اردوی رقبای ایران هم تب‌وتاب بسیار زیادی برپاست و در آستانه‌ جام جهانی شاهد به گوش رسیدن اخبار و شایعاتی درباره وضعیت فیزیکی برخی از بازیکنان این سه تیم هستیم. 

مصدومان انگلیس
ریس جیمز، ستاره‌ ملی‌پوش تیم فوتبال چلسی دچار مصدومیت شدیدی از ناحیه‌ زانو شده است. در خبرها آمده او دو ماه دور از میادین است و جام جهانی را از دست داده، اما حالا شرایط برای این بازیکن کمی متفاوت شده و ممکن است پیش از اعلام لیست ساوت‌گیت بتواند جزو حاضران در فهرست مذکور باشد. در جریان بازی اخیر آرسنال مقابل ناتینگهام فارست بوکایو ساکا، وینگر جوان این تیم پس از برخورد با رنان لودی، دچار مصدومیت شد، از وضعیت دقیق مصدومیت ساکا خبری در دست نیست. کایل واکر و کالوین فیلیپس، دو بازیکن تیم فوتبال منچسترسیتی به ترتیب از ناحیه‌ کشاله‌ ران و شانه آسیب دیدند و جراحی کردند. دوران نقاهت این دو سپری شده، اما هنوز وضعیتشان برای حضور در جام جهانی مشخص نیست.

مصدومان آمریکا
اوضاع برای یانکی‌ها به یک‌باره بحرانی شد. گرگ برهالتر، خوشحال از این بود که تایلر آدامز و یونس موسی به شرایط آرمانی رسیده‌اند، اما مصدومیت لوکا دلا توره، جاش سارجنت و البته وستون مک‌کنی شرایط را تغییر داد.
از هافبک تیم یوونتوس آغاز می‌کنیم. بازیکنی که در دیدار برابر لچه دچار مصدومیت شد و از زمین بیرون رفت. به گفته‌ پزشکان ستاره‌ تیم ملی آمریکا حدود دو هفته به دور از میادین خواهد بود و احتمالاً در آستانه آغاز مسابقات جام جهانی مهیای بازی می‌شود. دیگر مصدومیت مربوط به لژیونر تیم ملی آمریکا در فوتبال اسپانیا می‌شود. لوکا دلا توره، بازیکن تیم سلتاویگو در آخرین بازی تیمش با مصدومیت شدیدی از ناحیه‌ همسترینگ مواجه شد و طبق گفته‌ پزشکان باید حداقل سه هفته استراحت کند. با این‌حال ادواردو کودت، سرمربی سلتاویگو مدعی شد این بازیکن آمریکایی به موقع به جام‌جهانی می‌رسد. 
اما جاش سارجنت. مهاجم آماده‌ تیم نوریچ به دلیل مصدومیت از ناحیه‌ ساق پا در بازی برابر استوک‌سیتی تیمش را همراهی نکرد. این بازیکن 22ساله پیش از این مصدومیت را احساس کرده بود اما در بازی مقابل برنلی برای تیمش به میدان رفت اما حالا اوضاعش پیچیده شده است. مت ترنر، دروازه‌بان ذخیره‌ آرسنال هم مصدومیتی ناچیز از ناحیه‌ دست داشت که به زودی مرتفع می‌شود.

مصدومان ولز
دیگر همگروهی ایران در جام جهانی هم نگرانی‌هایی برای این رقابت‌ها دارد. 
ریس نورینگتون دیویس،مدافع تیم شفیلدیونایتد در جریان بازی مقابل کاونتری‌سیتی در چارچوب هفته نوزدهم مسابقات چمپیونشیپ انگلیس دچار مصدومیت از ناحیه‌ همسترینگ شد تا حضور در جام جهانی را از دست ‌دهد. 
دیگر بازیکن مصدوم تیم ملی ولز جو آلن است. هافبک اسبق لیورپول و حال حاضر سوانزی چالش چندان دشواری را پیش روی خودش ندارد و سرمربی ولز درباره‌اش گفت: «نگرانی بزرگی نسبت به او ندارم. مطمئنم که می‌تواند به آمادگی برسد. با سوانزی در ارتباط هستیم و هرکاری را انجام می‌دهیم تا جو همراه با ما سوار هواپیما شود». اتان آمپادو، هری ویلسون و یکی دو بازیکن دیگر تیم ملی ولز نیز با مصدومیت‌هایی روبه‌رو شدند، اما حالا در شرایط مسابقه قرار گرفته‌اند .

برچسب ها :
ارسال دیدگاه