مطالعات دوباره محیط زیستی کمربند جنوبی

در نامه شورای شهر به استاندار درخواست شد

مطالعات دوباره محیط زیستی کمربند جنوبی


​​​​​​​رئیس شورای شهر مشهد از مکاتبه با استانداری خراسان رضوی در خصوص تصمیم برای انجام مجدد مطالعات محیط زیستی کمربند جنوبی خبر داد. حسن موحدیان در گفت‌وگو با قدس آنلاین خراسان اظهار کرد: در خصوص ضرورت انجام مطالعات مجدد برای کمربند جنوبی مشهد، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد دلایلی مطرح کرد که ما هم قبول داریم بنابراین در نامه‌ای این موضوع را به اطلاع استاندار خراسان رضوی رساندیم تا تصمیم مقتضی اتخاذ شود.
وی افزود: ما در شورای شهر فقط نظر و پیشنهاد خودمان را مطرح می‌کنیم اما تصمیم‌گیرنده این موضوع کمیسیون ماده 5 استانداری به ریاست استاندار است که باید بررسی‌های کارشناسی را انجام دهند و به این نتیجه برسند که انجام دوباره این مطالعات لازم است یا خیر.
وی متذکر شد: با توجه به اینکه شهر یک موجود پویا و زنده است بنابراین شرایطش در حال تغییر است و ممکن است الان با توجه به وضعیت ترافیکی مطالعات جدید به این نتیجه برسد منفعت بازگشایی این معبر برای شهر بیشتر از مضرات آن است، به هر حال هر طرح عمرانی که انجام می‌شود یک سری منافع و مضرات دارد که باید همه این‌ها در کنار هم لحاظ شود.
گفتنی است؛ پیش از این تیم مطالعات زیست محیطی کمربند جنوبی مشهد، اجرای این پروژه را از نظر زیست محیطی مردود اعلام کرد.
به گفته ناصری، عضو تیم مطالعات زیست محیطی کمربند جنوبی مشهد، این مطالعات توسط انجمن محیط  زیست ایران و با سه روش علمی انجام شد و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد کمربند جنوبی مشهد به هیچ عنوان نمی‌تواند استانداردهای زیست محیطی را با موفقیت پشت سر بگذارد و به دلیل اینکه تفاوت اثرات منفی اجرای آن با آثار مثبت زیاد است، این پروژه نباید اجرا شود. فعالان محیط زیست معتقدند استفاده از کمربند جنوبی برای معبر شهری جزو هیچ کدام از پنج راه پیشنهادی تیم مطالعاتی این پروژه نبوده است، حال باید منتظر تصمیم استاندار خراسان رضوی برای کمربند جنوبی مشهد ماند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه