عملیات بهسازی باند فرودگاه مشهد در آخر خط

عملیات بهسازی باند فرودگاه مشهد در آخر خط


​​​​​​​مدیر کل فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد گفت: عملیات بهسازی باند ۳۱ فرودگاه مشهد که در دو مرحله اجرا شد، اکنون به مرحله نهایی رسیده است.
محمود امانی بنی افزود: مرحله نخست بهسازی باند فرودگاه مشهد به پایان رسیده و مرحله دوم نیز در دست انجام است و تا اواسط این هفته به پایان می‌رسد.
وی اضافه کرد: نقص‌های سازمان هواپیمایی کشوری مورد تأیید فرودگاه مشهد نبود؛ اما چون مواردی به عنوان نقص مطرح شده بود سعی شد آن‌ها برطرف شود.
مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی ادامه داد: از این رو بهسازی رنگ باند فرودگاه و اصلاحات اطراف آن و بهسازی چراغ‌های سطح باند انجام شد.
امانی بنی بیان کرد: تمام تلاش خود را برای بالا بردن افزایش ضریب ایمنی پروازها در فرودگاه مشهد به کار می‌گیریم تا زائران و مسافران دغدغه‌ای نداشته باشند.
پس از وقوع چند مورد ترکیدگی لاستیک هواپیما در باند فرودگاه مشهد در ماه‌های اخیر، بر اساس گزارش مرداد ماه امسال دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص علت ترکیدگی‌ لاستیک هواپیماها، فرودگاه مشهد توصیه ایمنی برای ارتقای کیفیت سطح باند اصلی فرودگاه شامل قدرت ترمزگیری و رنگ‌آمیزی را انجام نداده است و باید خسارت ترکیدگی لاستیک را به ایرلاین‌ها پرداخت کند.
به گزارش ایرنا از سازمان هواپیمایی کشوری در این گزارش آمده است ترکیدگی‌ لاستیک هواپیماهای مختلف در باند فرودگاه مشهد سبب وارد آمدن آسیب به موتور هواپیما شده و تکه‌هایی از لاستیک وارد موتور می‌شده است.
 فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد دارای دو باند است که همه سوانح ترکیدگی لاستیک در باند اصلی آن، باند «۱۳ چپ» رخ داده است.
باند فرعی فرودگاه مشهد (۱۳ راست) به دلیل نزدیکی به ساختمان‌های فرودگاه و داشتن موانع پروازی، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و امکان جایگزینی طولانی‌مدت با باند اصلی را ندارد.
 سوابق ترکیدگی لاستیک هواپیماها در باند فرودگاه‌های مهرآباد، ماهشهر و شیراز هم بوده؛ اما تعداد آن در فرودگاه مشهد فراوانی بیشتری دارد که این موضوع می‌تواند حاصل از ترافیک بالای فرودگاه، حجم مسافر زیاد، دما و ارتفاع بالای فرودگاه به عنوان عوامل کمکی و فرعی باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه