تولید مازاد تخم‌مرغ در خراسان رضوی!

تولید مازاد تخم‌مرغ در خراسان رضوی!

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تولید محصول پروتئینی تخم‌مرغ در این استان بالا و مازاد بر نیاز داخل است.


مجید جعفری افزود: هم‌اکنون در خراسان رضوی روزانه ۳۵۰ تن تخم‌مرغ تولید می‌شود که ۲۰۰ تن از این میزان مصرف استان در روز است و بقیه مازاد بر نیاز بوده که به استان‌های دیگر می‌رود.
وی با بیان اینکه نرخ مصوب تخم‌مرغ در بازار برای مصرف کننده اکنون ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان است، بیان کرد: در برخی موارد شاهد عرضه تخم‌مرغ با قیمت‌های بالاترهستیم که ناشی از تخلف برخی سودجویان و نه کمبود این محصول است و مردم باید توجه داشته باشند تخم‌مرغ را به نرخ مصوب خریداری کنند.
به گزارش صدا و سیما، معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: تنظیم بازار تخم‌مرغ در کشور بر عهده اتحادیه مرغ تخم‌گذار کشور گذاشته شده و قرار بوده هر زمان این محصول با افت قیمت مواجه می‌شود، اقدام به خرید و ذخیره‌سازی کرده و در زمان بازگشت دوباره قیمت به نرخ مصوب، محصول را عرضه کند که این مسئولیت در استان‌ها نیز بر عهده اتحادیه‌های مرغ تخم‌گذار استان‌هاست.
جعفری هرگونه افزایش قیمت تخم‌مرغ را منوط به موافقت ستاد تنظیم بازار کشور دانست و بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی نظر موافق را برای اصلاح قیمت‌ها دارد؛ اما بررسی دقیق موضوع و تصمیم نهایی با ستاد مذکور است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه