5 بیمارستان مشهد مشکل دفع پساب دارند!

5 بیمارستان مشهد مشکل دفع پساب دارند!


​​​​​​​مسئول اداره پایش محیط زیست مشهد گفت: سیستم فاضلاب پنج بیمارستان شهر مشهد مشکل دارد که پیگیری‌های قانونی برای این موضوع انجام و ابلاغیه‌های لازم صادر شده است. تعدادی از این بیمارستان‌ها در حال رفع مشکل خود هستند اما در دو بیمارستان همچنان مشکلات وجود دارد. به گزارش قدس آنلاین صادق زمانی اظهار می‌کند: در بیمارستان‌ها سیستم دفع جدا برای این فاضلاب‌ها وجود ندارد و تمام این فاضلاب‌ها در تصفیه‌خانه فاضلاب بیمارستان بی‌خطرسازی می‌شوند که در نهایت با وصل به شبکه فاضلاب شهری، اگو، تحویل شرکت آبفا می‌شوند. وی تصریح می‌کند: شرکت آبفا در قبول فاضلاب بی‌خطر شده، دستورالعمل‌های خود را دارد و براساس کیفیت‌های تعیین شده فاضلاب تحویلی را به سیستم فاضلاب شهری وصل می‌کند. 
وی با اشاره به نظارت‌های سازمان محیط زیست می‌گوید: براساس نظارت‌های محیط زیست، تصفیه‌خانه‌ای جدا برای فاضلاب‌های یاد شده وجود ندارد و همه پساب‌هایی که در یک بیمارستان تولید می‌شود به تصفیه‌خانه مرکزی بیمارستان منتقل و پس از آن عملیات تصفیه آغاز و براساس استانداردهای مشخص تحویل شرکت آبفا می‌شود. وی در ادامه عنوان می‌کند: سیستم فاضلاب پنج بیمارستان شهر مشهد مشکل دارد که پیگیری‌های قانونی برای این موضوع انجام و ابلاغ‌های لازم صادر شده است. تعدادی از این بیمارستان‌ها در حال رفع مشکل خود هستند اما در دو بیمارستان همچنین مشکلات وجود دارد.
زمانی می‌گوید: رصدهای ما نشان می‌دهد وضعیت سایر بیمارستان‌ها در شرایط مطلوب قرار دارد هر چند گاهی ممکن است نقص‌هایی هم صورت بگیرد ولی کلیت وضعیت مطلوب است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه