وجود 149 پروژه‌ ورزشی نیمه‌تمام در استان

خراسان جنوبی

وجود 149 پروژه‌ ورزشی نیمه‌تمام در استان

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: این استان دارای ۱۴۹ پروژه‌ ورزشی نیمه‌تمام است که از این تعداد ۶۴ پروژه، بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.


محمدحسین خسروی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۹ پروژه هم زیر ۵۰ درصد و ۶ پروژه بین ۵۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. همچنین ۴۰ پروژه از قبل وضعیت مناسبی نداشته و به تعمیرات و تجهیزات نیاز دارند در غیر این صورت آسیب‌پذیر خواهند بود.
وی تصریح کرد: بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۱۴۹ پروژه‌ ورزشی نیمه‌تمام استان نیاز است که این برآورد اعتباری با توجه به نوسانات قیمت و هزینه‌ها قابل تغییر است.  در زمینه زیرساخت‌ها آمار خوبی در این استان وجود ندارد و سرانه ورزشی خراسان جنوبی پایین است که نیاز به توجه جدی مسئولان دارد.
وی اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی (شهریور ۱۴۰۰) اعتبار پیشنهادی استان ۸۴ میلیارد تومان بود که اعتبار مصوب هیئت دولت ۶۴ میلیارد تومان ابلاغ شد و ۲۰ میلیارد تومان برای سالن تخصصی دو و میدانی لحاظ نشد. خسروی افزود: از مجموع اعتبار مصوب سفر، ۴۹ میلیارد تومان اعتبار ملی و ۱۵ میلیارد تومان استانی اختصاص یافت که از محل اعتبار ملی تاکنون ۲۷ میلیارد تومان تخصیص یافته و جذب شده است.
وی گفت: این اعتبار تاکنون برای ساخت یا تکمیل ۱۵ پروژه ورزشی؛ مانند سالن ورزشی آیسک سرایان، تیغاب قاینات، فردوس و طبس هزینه شده است. سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار استانی امسال ابلاغ شده؛ ولی هنوز به اداره کل ورزش و جوانان استان تخصیص نیافته یا جذب نشده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه