قد قامتِ مشهد

همسایه‌های امام رضا(ع) در میزبانی از شهدای شاهچراغ (ع) سنگ تمام گذاشتند

قد قامتِ مشهد

از دقایق اولیه صبح روز گذشته در میدان امام حسین(ع) شیراز برای تشییع پیکر پاک 12 شهید حمله تروریستی شاهچراغ همه آمده بودند. پیر و جوان با پای پیاده و ویلچر؛ همه با چشمانی اشک‌آلود همراه با خانواده.


هر کجا می‌نگریستی همه یک‌صدا و متحد موج ابراز همدردی خود را با کودک شیرازی که در حمله تروریستی داغدار شده بود و پدر، مادر و برادر خود را از دست داد، نشان دادند. این مراسم با شعارهای «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل‌سعود، مرگ بر انگلیس، مرگ بر فتنه‌گر»، «داعشیِ بی‌ریشه، شیراز دمشق نمی‌شه» و اخلاص جمعی همراه بود. 

آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند
فرمانده کل سپاه پاسداران با سخنرانی در این مراسم، با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، خطاب به مردم تصریح کرد: وقتی قهرمان مبارزه با تکفیر و تروریسم، سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی را ناجوانمردانه به شهادت رساندند، شما پایگاه آمریکا نماد قدرت آمریکا در عراق را هدف قرار دادید و باز ثابت شد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. سردار سلامی افزود: تصویر آمریکا از ایران، تعطیلی همه مراکز، شورش و ناامنی، حمله به نیروهای مدافع امنیت و آتش‌ زدن اموال دولتی و مردم یک کشور نیازمند و وابسته است و به طمع افتاده‌اند تا کشور به زمانی برگردد که نفت آن را به غارت می‌بردند، ۴۰ هزار مستشار آمریکایی سرنوشت آن ‌را تعیین می‌کردند و چادر از سر زنان ما می‌کشیدند. فرمانده کل سپاه گفت: ای جوانان فریب‌خورده، شرفتان را به آمریکا نفروشید و به صورت مدافعان امنیت سیلی نزنید، اجازه ندهید لباس سربازان آمریکایی را به تن شما کنند، در این سرزمین کسی به شما اجازه آشوب و اغتشاش نمی‌دهد و ملت ایران پذیرای این حرکات و هتک حرمت‌ها و ارزش‌ها نخواهد بود. 

روز پایان اغتشاش‌هاست 
وی با بیان اینکه این نقشه شوم، در اتاق‌های فکر کاخ سفید و رژیم صهیونیستی تعبیه شده، خطاب به فریب‌خوردگان گفت: امروز پایان اغتشاش‌هاست و دیگر به خیابان نیایند؛ این فتنه هیچ عاقبتی ندارد. فرمانده کل سپاه افزود: آیا می‌خواهید با منافقان جنایتکار و خائنان به ملت به حکومت برسید؟ چشمانتان را باز کنید و در کنار مردم همیشه در صحنه باشید که شاهد یک شکست تاریخی دیگر برای آمریکا و یک پیروزی بزرگ برای ملت هستیم. وی اظهار کرد: آقای بایدن، شما را از ایران و منطقه بیرون راندیم و آرزوهای شما را در این سرزمین دفن خواهیم کرد و به آل‌سعود می‌گوییم ما به سراغتان خواهیم آمد و آرامشتان را می‌گیریم. وی خطاب به کودک بازمانده از حادثه تروریستی شاهچراغ گفت: آرتین عزیزم تو به ظاهر، کوچکی اما تو به وسعت یک کشور بزرگی و امروز در قلب تمام ملت جا داری؛ آرتین امروز در قلب ماست. همه ایرانی‌ها امروز پدر و مادر تو هستند و تمام کودکان برادر تو هستند و تاریخ باشکوه ملت را برای آیندگان بیان خواهی کرد. 

محکومیت تروریسم توسط دانشگاهیان
همزمان با تشییع شهیدان این حادثه تروریستی، جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه‌های کشور با برگزاری مراسم عزاداری و تجمع اعتراضی، تکفیر و نقض حقوق بشر از سوی استکبارگران تاریخ را محکوم کردند. دانشگاه‌های علمی کاربردی تربیت مدرس، الزهرا(س)، علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، امیر کبیر، علم و صنعت، دانشگاه تهران،دانشگاه فردوسی و دیگر مراکز علمی و آموزشی شاهد واکنش دانشجویان و دانشگاهیان به حوادث اخیر بودند. شرکت‌کنندگان در این مراسم عزاداری تأکید کردند: بی‌تردید ملت شریف ایران به ویژه جامعه دانشگاهی بابصیرت انقلابی با حفظ انسجام ملی از مدافعان امنیت حمایت قاطعی می‌کنند تا ظالمان، وهابیون و تکفیری‌ها چشم طمع به این سرزمین اسلامی نداشته باشند.

شهدا، میهمان مشهد
پیکر مطهر 12 شهید حادثه شیراز روز گذشته پس از انتقال به مشهد، بر دوش مردم شهیدپرور خراسان رضوی روانه حرم مطهر رضوی شد. شرکت‌کنندگان در این اجتماع عظیم، عکس‌هایی از شهیدان دفاع مقدس، مدافعان حرم و سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی در دست داشتند و با سر دادن شعارهایی چون لبیک یاحسین، بر استواری خود در مسیر مقاومت تأکید و بیعت خود را با آرمان‌های شهدا و امام شهدا(ره) تحت منویات رهبر معظم انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کردند. خیابان‌های منتهی به حرم امام رضا(ع) تماماً مملو از جمعیت بود و در مسیر تشییع پیکر شهدا، حاضران با نور تلفن های همراه خود جلوه‌ای دیگر به این فضا بخشیدند و گنبد و بارگاه حرم ملکوتی رضوی هم چون خورشید فروزانی در حال تلالؤ در فضای شهر مشهد بود. پیکرهای شهیدان پس از طی مسیر تشییع، با استقبال خادمان وارد صحن جامع رضوی شد و آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه بر پیکر شهدا نماز اقامه کرد و پیش از اقامه نماز نیز تشییع‌کنندگان‌ با سر دادن شعارهایی انزجار خود را از کفار و استکبار جهانی اعلام داشتند. سپس پیکرهای شهیدان برای برگزاری مراسم تدفین به زادگاه خود بازگشتند.

خبرنگار: حسین محمدی اصل

برچسب ها :
ارسال دیدگاه