گلایه نانوایان بیرجندی از افزایش هزینه ها

گلایه نانوایان بیرجندی از افزایش هزینه ها


​​​​​​​نانوایان بیرجندی از نرخ نان گلایه دارند و می‌گویند طی چهار سال گذشته نرخ نان تغییری نکرده در حالی که مابقی اجناس و هزینه‌های آب، برق و گاز افزایش داشته است و از پس هزینه‌های زندگی برنمی‌آییم.
یک شاطر بیرجندی گفت: برای تهیه خمیرمایه مراجعه کردم که با افزایش قیمت ۲۰۰ درصدی مواجه شدم این در حالی است که علاوه بر خمیرمایه اجاره‌بها هم افزایش ۲۰۰ درصدی دارد و دیگر پخت نان برایمان به صرفه نیست.
مختاری، رئیس اتحادیه آرد و نان استان گفت: قیمت نان افزایشی نداشته اما از آنجایی که وزن هر چانه در نان لواش ۲۸۵ گرم و با قیمت ۵۷۰تومان بود برای اینکه قیمت رُند شود وزن چانه را به ۲۸۹ گرم افزایش دادیم تا به همان تناسب قیمت به ۶۰۰ تومان برسد.
وی ضمن تأیید مشکلات نانوایان گفت: متأسفانه چهار سال است افزایشی در بحث قیمت نان در بیرجند نداشتیم و این در حالی است که همه چیز افزایش قیمت داشته است.
مختاری با بیان اینکه نانوایان هم قشری از جامعه بوده که با مشکلات تورم مواجه هستند افزود: اجاره‌بها و خمیرمایه ۲۰۰ درصد افزایش قیمت داشته، اما نرخ نان همچنان ثابت است.
وی ادامه داد: هزینه‌های جانبی آب، برق، گاز و تلفن در حالی افزایش قیمت داشته که برخی از نانوایان معتقدند زیر بار مشکلات برشته شده‌ایم و خواهان رسیدگی به مشکلات خود هستند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه