ضرورت گسترش فرهنگ جذب سرمایه‌گذار در بین مسئولان

ضرورت گسترش فرهنگ جذب سرمایه‌گذار در بین مسئولان

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی نسبت به گسترش فرهنگ جذب سرمایه‌گذار در بین مسئولان استانی تأکید کرد.


​​​​​​​به گزارش مهر، امان‌الله حسین‌پور در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان شمالی با انتقاد به موانع جذب سرمایه‌گذار در استان اظهار کرد: امروز بیش از هر زمانی نیازمند فرهنگ جدید در تفکر و نگاه مسئولان در پذیرش سرمایه‌گذار هستیم. وی تصریح کرد: ظرفیت و نوع نگاه مسئولان باید تقویت همدلی و جلب اشتراکات در جذب سرمایه‌گذار باشد.
وی افزود: اکنون بسیاری از استان‌های پیشرو کشور در حوزه جذب سرمایه‌گذار با همدلی مسئولان و نوع نگاه مثبت توانسته‌اند زمینه رشد و توسعه زیربنایی را فراهم کنند و این در حالی است که در خراسان شمالی، برخی نگاه‌ها، فرایند جذب سرمایه‌گذار را به تعویق انداخته است.
حسین‌پور به هموارسازی مسیرهای قانونی از سوی دستگاه‌های نظارتی تأکید کرد و گفت: قضاوت‌های زودهنگام موجب کاهش قدرت تصمیم‌گیری مدیران در جذب سرمایه‌گذار می‌شود. نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی به دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: در این سفر بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به خراسان شمالی اختصاص یافت که این رقم می‌تواند بخش قابل توجهی از نیاز زیرساخت‌های مناسب استان را رفع کند.
حسین‌پور نبود زیرساخت‌های مناسب خراسان شمالی در بخش‌های ریل، فرودگاه و جاده را از جمله عوامل گریز سرمایه‌گذار نام برد و گفت: ما امروز برای جذب این اعتبار نیازمند همکاری بانک‌ها هستیم و این در حالی است که امروز مباحث منابع و مصارف به عنوان عامل بازدارنده در جذب اعتبارات محسوب می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه