پوشش 66درصدی بیمه سلامت در خراسان رضوی

پوشش 66درصدی بیمه سلامت در خراسان رضوی

 مدیر کل بیمه سلامت گفت: 4 میلیون و 208هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی زیر پوشش  بیمه سلامت هستند که 66 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود که از این حیث،  رتبه نخست کشور  را دارد .


دکترعلیرضا رمزی در نشستی خبری که همزمان با آغاز هفته بیمه سلامت برگزار شد، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در راستای اجرای پوشش بیمه همگانی در دولت سیزدهم بیش از 5/5 میلیون نفر در سه دهک درآمدی یک تا سه در ابتدای سال از بیمه‌نامه رایگان برخوردار شدند که سهم خراسان رضوی افزون بر390 هزار نفر است.
وی افزود:میزان تولید نسخه الکترونیک نزدیک به 95درصد است که 5 درصد باقی‌مانده نیز به دلیل مشکلاتی ازجمله وجود نقاط کور اینترنتی و مشکلات نرم‌افزاری است. از مهم‌ترین اقدامات تحولی دیگر در سازمان و اداره کل، اجرای پروژه پزشک خانواده و نظام ارجاع است که فعلاً در صندوق بیمه سلامت رایگان پس از صندوق بیمه روستایی از مهر سال پیش آغاز شده و در حال حاضر از جمعیت یک میلیون و 747هزار نفری صندوق، 515 هزار نفر زیر پوشش 385 پزشک خانواده قرار داشته و خدمات پایه درمان با‌پرداخت تنها 7 هزار و 200 تومان قابل دریافت است. 
از اقدامات مهم دیگر، خدمات درمان ناباروری است که بیمه‌شدگان مشمول عبارتند از خانم‌های متأهل تا 49سال تمام و آقایان متأهل که شرایط ناباروری اولیه و ثانویه را داشته باشند.

​​​​​​​خبرنگار: رسائی فر

برچسب ها :
ارسال دیدگاه