کشت قراردادی ۱۲ محصول مهم دنبال می‌شود

کشت قراردادی ۱۲ محصول مهم دنبال می‌شود


معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی، کشت قراردادی ۱۲ محصول مهم در کشور است که از ابتدا تا انتهای زنجیره تولید حمایت می‌شود. به گزارش ایرنا، شاهپور علائی‌ مقدم در آیین اختتامیه جشنواره ملی زرشک که در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد، افزود: دولت سیزدهم در بخش کشاورزی چهار برنامه مهم دارد که نخستین برنامه الگوی کشت و دومین برنامه کشت قراردادی است.
وی گفت: باید با خرید تضمینی، حمایتی، قراردادی و پرداخت یارانه نهاده‌ها به کشاورزان کمک کنیم تا بیشترین تولید محصولات مورد نیاز را داشته باشیم و کشاورز نیز از خرید محصول خود اطمینان خاطر داشته باشد. رئیس سازمان حفظ نباتات کشور بیان کرد: ۴۰درصد تولید کشاورزی در دنیا براساس کشت قراردادی است و باید در راستای کاهش دغدغه کشاورزان، کشت قراردادی را در کنار الگوی کشت داشته باشیم.
کشور ما از سال ۱۳۵۰ به دنبال الگوی کشت بوده و تاکنون عملیاتی نشده است. الگوی کشت به این معناست که چه بکاریم، کجا بکاریم و چه میزان بکاریم که اگر پاسخ این سه سؤال را عملیاتی کنیم، بخش کشاورزی بهبود می‌یابد و رونق می‌گیرد.
وی پیشنهاد کرد: سند تحول زرشک در خراسان جنوبی تدوین شود تا براساس این سند تولید تا فراوری، فروش، صادرات و پیشگیری از آفات پیگیری شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه