پای احتکار دارو در میان است؟

پای احتکار دارو در میان است؟


​​​​​​​سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: شرکت‌های مادر پخش دارو تمایلی برای حضور و فعالیت در این استان ندارند.
دکتر وکیلی اظهار کرد: در واقع آن‌ها علت این بی‌تمایلی را صرفه نداشتن اقتصادی فعالیت در این استان اعلام می‌کنند.
وی افزود: طی پیگیری‌های انجام شده، داروخانه‌ها اعلام کرده‌اند که بیماران از کمبود داروهای آنتی‌بیوتیک برای کودکان ناراضی هستند و سبب گلایه‌مندی آن‌ها شده است.
وکیلی ادامه داد: مسئولان داروخانه‌ها اعلام می‌کنند که شرکت‌های پخش دارو این داروها را ندارند که تحویل داروخانه‌ها بدهند و به صورت سبدفروشی این داروها را ارائه می‌کنند.
وی بیان کرد: تعدادی از داروخانه‌ها نیز اعلام کرده‌اند که شرکت‌ها، داروها را احتکار کرده‌اند تا قیمت‌ها بالا برود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه کمبود دارو در تمام کشور وجود دارد، گفت: از آنجایی که شرکت‌های مادر توزیع پخش دارو در این استان وجود ندارد، اقدام خاص دیگری نمی‌توان انجام داد و باید پیگیری انجام شود.
به گزارش ایسنا، وی افزود: سبدفروشی داروها از سوی شرکت‌های پخش دارو، غیر قانونی است و به داروخانه‌ها اعلام کرده‌ایم که در صورت وجود چنین موردی، شرکت را معرفی کرده تا از راه‌های قانونی پیگیری شود.
گفتنی است دکتر آرمان ریحانی؛ رئیس انجمن داروسازان خراسان شمالی نیز چندی پیش در گفت‌وگو با ایسنا، از نبود شرکت مادر پخش دارو گلایه کرده و گفته بود: یکی از مشکلات داروخانه‌ها در این استان، نبود شرکت‌های پخش دارو در این استان است.
وی با اشاره به اینکه فقط یکی دو شرکت پخش دارو در این استان فعالیت می‌کنند، افزود: فعالیت این شرکت‌ها در این استان آن‌قدر قوی نیست.
وی ادامه داد: در حال حاضر داروخانه‌های استان داروهای مورد نیاز خود را از شرکت‌های پخش دارو از خراسان رضوی تأمین می‌کنند.
ریحانی اظهار کرد: اما از آنجایی که در این استان شرکت و یا شعبه پخش دارو وجود ندارد، سهمیه خراسان شمالی به خراسان رضوی داده می‌شود و داروخانه‌های استان باید سهمیه دارویی خود را از آنجا دریافت کنند که در مواقعی نیز این سهمیه واقعی از سوی استان مذکور به استان ما داده نمی‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه