اغتشاش؛ برای آمریکا نه، برای ایران آری!

همزمانی برگزاری دادگاه ۶ ژانویه آمریکا و اعتراضات خیابانی در ایران

اغتشاش؛ برای آمریکا نه، برای ایران آری!

روز ۶ ژانویه ۲۰۲۱ طرفداران ترامپ به خیابان ریختند و ضمن مخالفت با پیروزی جو بایدن، خواهان ابطال انتخابات شدند و اعلام کردند در نتیجه انتخابات تقلب شده است. آن‌ها با حمله به ساختمان کاپیتول ، مقر کنگره آمریکا را به مدت چند ساعت به تصرف درآوردند. اما این تازه اول ماجرا بود.


​​​​​​​کنگره آمریکا بیش از یک سال است درباره «اغتشاشات چند ساعته » در حال تحقیق است . از آن زمان تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار سند را مورد بررسی قرار داده و با بیش از هزار شاهد مصاحبه کرده است. در واقع نزدیک دو سال است به‌خاطر اغتشاشات چندساعته ترامپ و طرفدارانش مورد محاکمه قرار گرفته‌اند، حتی منزل ترامپ در فلوریدا توسط اف بی آی برای بدست آوردن مدرک جرم، مورد تفتیش و حمله قرار گرفت. هیل نیزگزارش داد در صورتی که این اتهام ثابت شود، ممکن است وی با حداکثر مجازات که دو دهه زندان است، مواجه شود. همزمان با برگزاری جلسات محاکمه ترامپ به وضوح می‌بینیم آمریکا یکی از مهم‌ترین حامیان اغتشاشات اخیر در ایران بوده است. زمانی که ترامپ خود در حال محاکمه شدن برای اعتراضات چندساعته است، وی ضمن حمایت از معترضان در ایران، گفت: ما با شما هستیم و همیشه با شما خواهیم بود.
این نوع حمایت‌ها از سوی آمریکا از تروریست‌ها و جنایتکاران، مسبوق به سابقه است، اما جالب آن‌جاست که آمریکا بارها خود را حامی حقوق بشر می داند و از سوی دیگر از آشوبگران ایرانی حمایت می کند. بایدن نیز در حمایت از اغتشاشات ایران اعلام کرد تحریم‌های جدیدی را بر ایران اعمال می‌کند!
یادمان هست که آمریکا به دلیل حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر با صدور حکم قضایی، ایران را به پرداخت غرامت جرمی که مرتکب نشده، به بازماندگان و خانواده‌های قربانیان محکوم کرد. از سوی دیگر آمریکا با حمایت مالی از داعش و تروریست‌ها زمینه را برای کشتار مردم بی‌دفاع منطقه فراهم کرد. به اعتراف خود آمریکایی‌ها و از جمله ترامپ ، آمریکا مؤسس داعش بوده است.
ترامپ در فورت لادردیل اذعان کرد: « اوباما و هیلاری کلینتون مؤسس داعش هستند و به داعش کمک مالی کردند.» هنوز فراموش نکرده‌ایم پس از حملات روز چهارشنبه در مرکز تهران و مجلس شورای اسلامی «رورا باکر» از گزینه های احراز پست وزارت خارجه ، از فواید حمایت از طراحان حملات تهران با هدف مقابله با حکومت ایران سخن گفت.
در عمل همواره ایران در عرصه بین‌الملل به‌خاطر اقدامات نکرده، محکوم شده و آمریکا باوجود اعتراف به جنایات مختلف، منجی حقوق بشر قلمداد شده است.

خبرنگار: زینب اصغریان

برچسب ها :
ارسال دیدگاه