ضرورت جبران خسارت کسب و کارهای اینترنتی

ضرورت جبران خسارت کسب و کارهای اینترنتی

رئیس نظام صنفی رایانه‌ای خراسان شمالی تأکید کرد: دولت باید خسار‌ت‌ها به کسب و کارهای اینترنتی را جبران کند. 


علی بوستانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کسب و کارهای اینترنتی بسیاری در کشور و متعاقب آن استان خراسان شمالی از قطعی اینترنت، آسیب و خسارت دیدند و تعدادی از آن‌ها نیز به طور کلی تعطیل شدند. 
وی با بیان اینکه رقم دقیق خسارت‌های ناشی از قطعی اینترنت طی روزهای اخیر به طور دقیق قابل محاسبه نیست، گفت: حدود ۴۰درصد از کسب و کارهای اینترنتی استان طی روزهای اخیر به طور کامل درآمد خود را از دست دادند و ۵۰ درصد این مشاغل نیز با کاهش حداقل ۵۰ درصدی درآمد مواجه شدند. 
وی ادامه داد: دست‌کم حدود ۵ هزار نفر از فعالان صنفی به صورت مستقیم و ۱۵هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم در بخش کسب و کارهای اینترنتی استان فعالیت می‌کنند که در روزهای گذشته به‌خاطر قطع شدن اینترنت، متضرر شدند. 
وی با تأکید بر اینکه دولت باید خسارت‌های وارد شده به این افراد را به هر طریقی که شده، جبران کند، اظهار کرد: پرداخت تسهیلات بلاعوض به این افراد، بهترین راهکاری است که می‌توان در این خصوص پیشنهاد داد. 
وی تصریح کرد: البته این موضوع، زمانی اهمیت دارد که قطع شدن اینترنت، مقطعی باشد و قرار نباشد به طور دائمی خللی در فعالیت کسب و کارهای اینترنتی به‌وجود بیاید.
رئیس نظام صنفی رایانه‌ای خراسان شمالی تأکید کرد: باید بسترهای مناسب برای جایگزینی این نرم‌افزارها ایجاد و مشوق‌های لازم نیز به مردم و گروه‌های مختلف برای حضور در نمونه‌های داخلی آن‌ها داده شود تا اقبال عمومی نسبت به آن‌ها افزایش یابد و کسب و کارهای اینترنتی نیز بتوانند به واسطه آن‌ها به فعالیت خودشان ادامه‌دهند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه