نجات بیش از 70 زندانی در حادثه اوین

قوه قضائیه تشریح کرد

نجات بیش از 70 زندانی در حادثه اوین

قوه قضائیه اعلام کرد آتش‌سوزی‌های شامگاه شنبه ۲۳ مهر در زندان اوین منجر به درگذشت چهار زندانی و مجروح شدن ۶۱ نفر دیگر شده است. 


به گزارش ایسنا، مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: در پی درگیری بین برخی از زندانیان بند ویژه سرقت و محکومیت‌های مالی زندان اوین و آتش‌سوزی پیش آمده در کارگاه خیاطی این زندان، که منجر به ورود سریع و به موقع نیروهای انتظامی و امدادی شد، تعداد قابل توجهی از زندانیان نجات پیدا کرده و از صحنه آتش‌سوزی به نقطه امن انتقال داده شدند و متأسفانه چهار زندانی نیز فوت و تعدادی مجروح شدند. بر اساس این گزارش و برپایه آخرین اطلاعات بدست آمده، چهار نفر از زندانیان بر اثر استنشاق دود ناشی از آتش سوزی‌ها فوت کردند و ۶۱ زندانی نیز مجروح شده‌اند. هر چهار زندانی فوت شده جزو محکومان ناشی از سرقت بودند که در زندان اوین دوران محکومیت خود را سپری می‌کردند. این گزارش می‌افزاید اکثر زندانی‌های مجروح شده به صورت سرپایی مداوا شدند و تنها ۱۰ نفر از آنان در مراکز درمانی بستری هستند که حال چهار نفر وخیم گزارش شده است. 
در این گزارش تأکید شده پس از ورود به موقع دادستان تهران و حضور رئیس سازمان زندان‌ها در محل زندان اوین با همکاری مسئولان زندان، نیروهای انتظامی، آتش نشانی و اورژانس بیش از ۷۰ زندانی که در معرض خطر آسیب دیدگی بودند، نجات پیدا کردند. گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه خاطرنشان می‌کند، جریان درگیری و آتش سوزی شنبه شب زندان اوین تعدادی از زندانیان جرایم خشن و خطرناک، قصد فرار از زندان را داشتند که با توجه به تمهیدات حفاظتی اتخاذ شده، موفق نشدند. در پایان گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه تأکید شده، شرایط زندان اوین از نیمه شب شنبه عادی است و امکان تماس زندانیان با خانواده از همان شب و ساعتی پس از اطفای حریق فراهم شد تا نگرانی‌های احتمالی برطرف شود. هویت زندانیان فوت شده نیز به اطلاع خانواده آن‌ها رسیده و اسامی درگذشتگان متعاقباً و پس از دستور مقام قضایی منتشر خواهد شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه