مزاحمت تلفنی ۴۰ درصدی برای 115 خراسان شمالی

مزاحمت تلفنی ۴۰ درصدی برای 115 خراسان شمالی


​​​​​​​رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت مرکز حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر سن تمامی آمبولانس‌های این استان بالاتر از ۱۰ سال است.
دکتر تقی دولت‌آبادی اظهار کرد: در حقیقت سن استاندارد آمبولانس‌ها ۱۰ سال است که آمبولانس‌های موجود در این استان بیشتر از ۱۰سال عمر کرده‌اند. وی گفت: در ۶ ماه گذشته مبلغ ۷میلیارد تومان برای بازآمد(اورهال) آمبولانس‌ها هزینه شده است.
دکتر دولت‌آبادی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۴دستگاه آمبولانس به بیماران خدمات‌رسانی می‌کنند، افزود: آمبولانس‌های فعال فعلی پاسخگوی نیاز استان است.
وی ادامه داد: زمان رسیدن آمبولانس‌ها به بیماران در داخل شهر ۸ تا ۹ دقیقه است که یک دقیقه از استاندارد کشوری بالاتر است. این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین علت‌های این امر، تعداد مأموریت‌های زیاد اورژانس است.
به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: متأسفانه ۴۰درصد از تماس‌های گرفته شده با اورژانس خراسان شمالی، مزاحمت‌های تلفنی است و از سوی دیگر بسیاری از اعزام درخواست‌ها فوریت ندارد. رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت مرکز حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی توضیح داد: به عنوان مثال، تعدادی از افرادی که درخواست اعزام اورژانس دارند، برای تزریق آمپول است و یا با این تصور  است که اگر با آمبولانس به بیمارستان منتقل شوند، بیشتر به آن‌ها خدمات‌رسانی می‌شود. از این رو با 115 تماس می‌گیرند. زمان رسیدن آمبولانس در جاده‌های استان به محل بیمار نیز 15 تا ۱۷ دقیقه است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه