عملیات بهسازی باند ۳۱ فرودگاه مشهد انجام شد

عملیات بهسازی باند ۳۱ فرودگاه مشهد انجام شد


​​​​​​​مدیر روابط عمومی فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: بخش نخست عملیات بهسازی باند ٣١فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد به طول ٨٠٠متر انجام شد. حسن جعفری افزود: این عملیات شامل لایه‌برداری رنگ‌های قدیمی باند، رنگ‌آمیزی باند و بهسازی چراغ‌های لایتینگ است.
وی خاطر نشان کرد: انجام این عملیات ١٢روز با بسته شدن باند فرودگاه طول کشید و به زودی فاز دوم عملیات بهسازی باند آغاز می‌شود.
این مسئول بیان کرد: این عملیات در راستای رفع یکی از علت‌های ادعایی سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر ترکیدن لاستیک هواپیماها صورت گرفت.
مدیر روابط عمومی فرودگاه‌های خراسان رضوی افزود: سال آینده نیز عملیات بهسازی و تعویض روکش آسفالت باند انجام خواهد شد.
پس از چند مورد ترکیدگی لاستیک هواپیما‌ها در باند فرودگاه مشهد در ماه‌های اخیر، بر اساس گزارش مرداد ماه امسال، دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص علت ترکیدگی‌ لاستیک هواپیماها، فرودگاه مشهد توصیه ایمنی برای ارتقای کیفیت سطح باند اصلی فرودگاه شامل قدرت ترمزگیری و رنگ‌آمیزی را انجام نداده است و باید خسارت ترکیدگی لاستیک را به ایرلاین‌ها پرداخت کند.
به گزارش ایرنا از سازمان هواپیمایی کشوری، در این گزارش آمده است ترکیدگی‌ لاستیک هواپیماهای مختلف در باند فرودگاه مشهد بعضاً سبب وارد آمدن آسیب به موتور هواپیما شده و تکه‌هایی از لاستیک وارد موتور می‌شده است.
 فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد دارای دو باند است که همه سوانح ترکیدگی لاستیک در باند اصلی آن، باند «۱۳ چپ» رخ داده است.
باند فرعی فرودگاه مشهد (۱۳ راست) به دلیل نزدیکی به ساختمان‌های فرودگاه و داشتن موانع پروازی، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و امکان جایگزینی طولانی‌مدت با باند اصلی را ندارد.
 سوابق ترکیدگی لاستیک هواپیماها در باند فرودگاه‌های مهرآباد، ماهشهر و شیراز هم بوده؛ اما تعداد آن در فرودگاه مشهد فراوانی بیشتری دارد که این موضوع می‌تواند حاصل از ترافیک بالای فرودگاه، حجم مسافر زیاد، دما و ارتفاع بالای فرودگاه به عنوان عوامل کمکی و فرعی باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه