جلوه زشت زباله بر سیمای شهر بجنورد

جلوه زشت زباله بر سیمای شهر بجنورد

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی از کمبود زیرساخت‌های لازم در جمع‌آوری زباله و رفت‌و‌روب رنج می‌برد و این امر موجب گلایه شهروندان شده است.


به گزارش ایرنا، یکی از معضلات بهداشتی و زیست محیطی که این روزها شهروندان بجنوردی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، جمع‌آوری نشدن مستمر زباله در برخی مناطق و یا ‌نبود ساعتی مقرر برای جمع‌آوری آن است.
جدای از این امر، نحوه جمع‌آوری زباله در برخی مناطق این شهر نیز با اعتراض شهروندان همراه شده که حاکی از نظارت نداشتن مسئولان شهرداری بر شیوه جمع‌آوری زباله است و موجب به‌هم‌ریختگی وضعیت سیمای شهری و محیط زیست شده است.
براساس اعلام مسئولان مدیریت شهری، ۱۳دستگاه خودرو برداشت زباله در بجنورد وجود دارد که ۱۱دستگاه فعال است و این تعداد پاسخگوی نیاز نیست.
در وضعیت مناسب به ازای هر خودرو حمل زباله، سه تا چهار نفر زباله‌بردار به کار گرفته می‌شود که بدین ترتیب این شهر ۲۱۰هزار نفری با کمبود نیروی زباله‌بردار نیز مواجه است.
عضو شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در این‌باره می‌گوید: اکنون ۱۳دستگاه زباله‌برداری در مرکز استان وجود دارد که بخش زیادی از آن به سن فرسودگی رسیده و خدمات‌رسانی را تحت تأثیر قرار داده است.
یوسف مغروری می‌افزاید: شهروندان مرکز استان از ضعف خدمات‌رسانی شهرداری در زمینه زباله‌برداری گلایه‌ دارند و یکی از دلایل اصلی آن فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل زباله است و این ناوگان باید تقویت شود و تجهیزات مستهلک نیاز به بهسازی و نوسازی دارند.
عضو شورای اسلامی شهر بجنورد تصریح می‌کند: در وضعیت استاندارد هر پاکبان باید ۱۲هزار مترمربع سطح شهر را نظافت کند اما در شهر بجنورد با در نظر گرفتن ۲۰هزار مترمربع برای هر پاکبان، ۴۰۰ نفر نیرو نیاز است.
وی تأکید می کند: شهر بجنورد با کمبود نیروی پاکبان روبه‌رو است اما امید می‌رود با واگذاری خدمات رفت‌وروب به بخش خصوصی، بخش زیادی از مشکلات و دغدغه‌های شهروندان کاسته شود. همچنین مدیران شهری از افزایش دوبرابری پاکبانان بجنورد در آینده نزدیک خبر می‌دهند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه