وحدت، بسترساز شکوفایی جامعه است

استاندار خراسان رضوی:

وحدت، بسترساز شکوفایی جامعه است

استاندار خراسان رضوی گفت: حفظ وحدت در جامعه برای طی کردن مسیر حق است تا در سایه آن، امکان استفاده و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها ممکن شود.


یعقوبعلی نظری در همایش بزرگ امت رسول‌الله(ص) در شهرستان تایباد و در جمع علمای شیعه و سنی شهرستان‌های تایباد، تربت جام، باخرز، صالح آباد و سرخس افزود: هیچ‌کس در اصل وجود وحدت اختلافی ندارد؛ زیرا وحدت همچون نور، دارای اصالت است.
وی ادامه داد: با شکل‌گیری وحدت و ایجاد امنیت است که افراد می‌توانند به یکدیگر یاری برسانند و بر همین اساس امام راحل و همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حفظ وحدت تأکید دارند.
استاندار خراسان رضوی گفت: خودگرایی و توجه به فردیت، یکی از عوامل اصلی از بین بردن وحدت است و وقتی فرد یا جامعه‌ای خود را مقدم بر دیگران بدانند، از وحدت دور شده‌اند.
نظری افزود: بزرگان دین توجه به اشتراکات و دوری از موضوعات اختلافی را مورد توجه قرار داده‌اند تا از جزئیاتی که محل اختلاف است، عبور کنیم و در جوامع اسلامی نیز موضوعات اشتراکی زیادی همچون اعتقاد به وحدانیت خدا، رسالت پیامبر اسلام(ص)، کتاب و قبله مشترک وجود دارد؛ ولی متأسفانه گاهی برخی افراد بر جزئیات اختلافی اصرار دارند.
وی اضافه کرد: بزرگ کردن جزئیات اختلافی، آفت وحدت است و بر همین اساس گاهی به جای تمرکز بر موضوع وحدت به این افکار توجه می‌کنند و دشمن نیز برای رسیدن به خواست خود از این اختلافات بهره‌برداری می‌کند.
استاندار خراسان رضوی وجود وحدت عملی و نظری در کنار هم را مورد تأکید قرار داد و گفت: در زمان خدمت رسانی باید بر موضوع، تمرکز پیدا کرد و از جزئیات عبور کرد.
نظری افزود: در کشور ما و همچنین استان خراسان رضوی شاهد وحدت گسترده‌ای هستیم که نمونه آن  اغتشاشات چند هفته گذشته بود که در این شرایط شاهد یک وحدت عملی مبتنی بر بصیرت در سطح جامعه نخبگانی به خصوص در میان علمای اهل تسنن و تشیع بودیم که با هوشیاری و تأکید بر عناصر وحدت‌آفرین، منجر به شکست خدعه دشمن شد.
وی ادامه داد: دنیای استکبار در حال رصد کردن شرایطی است که بتواند نقشه خود را اجرا کند و این در حالی است که می‌دانیم آمریکای جنایتکار در کنار اسرائیل ستم‌پیشه، به خون مسلمانان، تشنه هستند که در تاریخ بسیار تجربه شده است و بر همین اساس هر رفتاری که مورد حمایت آن‌ها قرار گیرد، باید با دیده شک و تردید به آن نگریست.
استاندار خراسان رضوی گفت: آن‌ها اکنون علیه پیشرفت‌های کشور ما متحد شده‌اند. امام راحل، وحدت را یک نیاز اساسی بیان کردند و ما نیازمند به وحدت برای رسیدن به اهداف عالیه نظام اسلامی هستیم؛ چرا که وحدت بسترساز شکوفایی جامعه است و بر همین اساس امام خمینی(ره)، حفظ نظام را از اوجب واجبات دانستند و شهید سلیمانی که عمر خود را برای نجات کشورها از دست استکبار جهانی صرف کرد، این نظام را «حرم» معرفی کرده و حفظ آن را مورد توجه قرار داده بود. بنا بر این هر کس خارج از این قاعده حرفی بزند و عمل کند، در خدمت استکبار جهانی است و نخبگان باید هوشیار باشند تا رفتار و گفتار آن‌ها موجب اختلاف در جامعه نباشد.
در انتهای این مراسم از برخی خانواده‌های شهدا، نخبگان و فعالان اهل تسنن و تشیع قدردانی شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه