تخلفات در ساخت و ساز فرهنگسرای شهرداری بیرجند

تخلفات در ساخت و ساز فرهنگسرای شهرداری بیرجند


​​​​​​​بازرس کل خراسان جنوبی با اشاره به تخلفات در ساخت‌وساز فرهنگسرای شهر بیرجند گفت: با توجه به نواقص ایمنی در ساخت فرهنگسرا دستور عدم برگزاری جلسه در آن را تا رفع نواقص داده‌ایم. به گزارش مهر، مهدی رحیمی اظهار کرد: در طول سال گذشته ۳۹ مورد بازرسی برنامه‌ای، ۸۹ مورد بازرسی موردی و یک فقره بازرسی فوق‌العاده داشته‌ایم.
وی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه ۱۴۰۱ تعداد ۳۱گزارش برنامه‌ای، ۲۷ گزارش موردی و یک فقره بازرسی فوق‌العاده داشته‌ایم، گفت: در نتیجه این بازرسی‌ها ۶ گزارش کیفری مشتمل بر ۲۰متهم به دادسرا ارسال شده است.
رحیمی گفت: در همین بازه زمانی تعداد ۴۴۵مورد گزارش فساد داشته‌ایم که به صورت ناشناس از سوی شهروندان به ما رسیده است.
بازرس کل خراسان جنوبی در زمینه فرهنگسرای شهرداری بیرجند نیز گفت: ساخت و ساز این فرهنگسرا از جهات مختلف دارای ابهام بود که در نهایت مورد رسیدگی و بازرسی قرار گرفت. رحیمی بیان کرد: متأسفانه در ساخت و ساز آن تخلفاتی از جهات مختلف رخ داده که گزارش آن با ۱۰ متهم به مجموعه تخلفاتی ذی‌ربط ارسال شد.
وی با اشاره به اینکه متأسفانه ساخت فرهنگسرا همراه با نواقص فنی و ایمنی بود، گفت: با توجه به کارکردی که برای آن متصور است و ظرفیت 2هزار نفری آن دستور عدم برگزاری برنامه و جلسه در فرهنگسرا به شهرداری و شورای شهر بیرجند اعلام شده است. بازرس کل خراسان جنوبی یادآور شد: از دادستان مرکز استان درخواست پلمب فرهنگسرا تا رفع نواقص ایمنی شده است که دادستان همراهی لازم را با ما دارد.
رحیمی گفت: در صورت وقوع هر گونه حادثه احتمالی، مسئولیت به صورت مستقیم برعهده شهرداری خواهد بود. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه