بانک مرکزی پاسخگو شد!

در ارزیابی صورت گرفته از سوی دبیرخانه شورای اطلاعات دولت انجام گرفت

بانک مرکزی پاسخگو شد!

روز گذشته، بانک مرکزی رتبه نخست پاسخگویی را به خود اختصاص داد. در همین راستا، جهاد کشاورزی نیز توانست در جایگاه دوم از میان دستگاه‌های اجرایی در حوزه روشنگری و پاسخگویی بایستد.


به گزارش ایرنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، در ارزیابی صورت گرفته از سوی دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت، ‌ بانک مرکزی و وزارت جهاد کشاورزی به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را از میان دستگاه‌های اجرایی در حوزه روشنگری و پاسخگویی به خود اختصاص دادند. 
همچنین وزارتخانه‌های نیرو، علوم، نفت، ‌ آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت میراث فرهنگی پس از رتبه‌های برتر، به عنوان فعال‌ترین‌های این حوزه انتخاب شدند. این ارزیابی مربوط به فعالیت و عملکرد تمام سطوح مدیریتی دستگاه‌های اجرایی در ۹ ماهه اخیر در حوزه مذکور است. پیش از این بانک مرکزی توانسته بود تأمین و عرضه ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما را افزایش دهد. 
در ۶ماهه ابتدایی امسال، معامله ارز در این سامانه معادل ۲۲ میلیارد و ۴۳۰ میلیون دلار بود که از ابتدای مهر تا امروز هم روزانه به طور متوسط تا ۱۵۰ میلیون دلار به آن اضافه شده است. 
بر همین اساس رشد ۸۰ درصدی معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته مشاهده می‌شود و حجم معاملات در بازار متشکل ارزی هم در این مدت به‌صورت اسکناس و برای تأمین نیازهای خدماتی از مرز ۶۱۰ میلیون دلار گذشت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه