مرکز ملی انتقال پیام؛ ارزش افزوده‌ای برای پیام‌رسان‌های داخلی

مرکز ملی انتقال پیام؛ ارزش افزوده‌ای برای پیام‌رسان‌های داخلی


​​​​​​​مظفری، مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات ایران در محفل هم‌افزایی فعالان فضای مجازی پاک (مهافمپ) با عنوان «یکپارچه‌سازی تبادل پیام بین پیام‌رسان‌ها» درخصوص سازوکارهای قانونی پیش‌بینی شده برای راه‌اندازی مرکز انتقال پیام اظهار کرد: با توجه به دغدغه‌های موجود در کشور برای اینکه سازوکاری ایجاد شود تا ارزش افزوده‌ای برای پیام‌رسان‌ها در برابر پیام‌رسان‌های خارجی ایجاد شده و امکانی فراهم شود که بتوان با استفاده از یک پیام‌رسان داخلی به دیگر پیام‌رسان‌ها پیام ارسال کرد این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش مهر، وی بیان کرد: نکته‌ای که وجود دارد این است که جمعیت آماری فضای مجازی ما در بین چند پیام‌رسان فعال و بزرگ‌تر داخلی توزیع شده است و یکی از نگاه‌های ما در گذرگاه تبادل پیام، ارائه خدمات یکپارچه دولت به این جامعه آماری در پیام‌رسان‌های مختلف است.
وی با بیان اینکه دغدغه ما در گام نخست این است که گذرگاهی برای تبادل پیام متنی، مولتی مدیا و… بین پیام‌رسان‌ها ایجاد شده و به کاربران تجمیع شده خدمات ارائه دهیم، گفت: دغدغه‌ای که شاید برای پیام‌رسان‌های داخلی وجود داشته باشد؛ رقابت بین پیام‌رسان‌هاست. البته در شرح خدمات جامع این پروژه ملی که در حال آماده‌سازی است دغدغه‌های پیام‌رسان‌ها، کاربران و حاکمیت را پاسخ داده‌ایم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه