ایران در رتبه بیستم فوتبال جهان

آخرین رنکینگ فیفا پیش از جام جهانی

ایران در رتبه بیستم فوتبال جهان


​​​​​​​در آخرین رنکینگ فیفا پیش از آغاز جام جهانی که چند روز دیگر به صورت رسمی اعلام می شود، ایران در رتبه بیستم قرار دارد.
پیروزی برابر اروگوئه 78/5 و تساوی مقابل سنگال نیز 20/0 امتیاز مثبت به تیم ملی اضافه کرد تا در مجموع با کسب98/5 امتیاز مثبت، مجموع امتیازات ایران به عدد 62/1564 برسد و شاگردان کی‌روش با دو پله صعود، خود را به جایگاه بیستم دنیا رسانده و صدر آسیا را همچنان در اختیار داشته باشند. هر سه تیم همگروه ایران در رقابت های جام جهانی 2022، روزهای تاریکی را سپری کردند. تیم ملی انگلیس که دوران بدی را می‌گذراند، با شکست برابر ایتالیا و تساوی مقابل آلمان، 99/8 امتیاز از دست داد و در مجموع با کسب 1728 امتیاز در همان رتبه پنجم دنیا باقی ماند، اما اختلاف آن‌ها با ایتالیا به تنها 2 امتیاز رسید. شکست دور از انتظار برابر ژاپن و تساوی مقابل عربستان سبب شد آمریکا دو پله در رنکینگ فیفا سقوط کند. آن‌ها با 54/7 امتیاز منفی روبه‌رو شدند و از رتبه چهاردهم به جایگاه شانزدهم سقوط کردند.
ولز بیشترین امتیاز ممکن را در این فیفا دی از دست داد ولی رتبه نوزدهم خود را حفظ کرد. آن‌ها برابر بلژیک و لهستان شکست خوردند تا با کاهش 31/12 امتیاز روبه‌رو شوند. اکنون آن‌ها 1569 امتیازی هستند.
تیم ملی برزیل در این فیفا دی دو برد برابر غنا و تونس کسب کرد تا  75/3 امتیاز مثبت را بدست آورد و شمار نمرات خود را به عدد 1841 رساند تا به تنهایی درصدرباقی بماند.
شکست بلژیک برابر هلند 48/9 امتیاز از تیم روبرتو مارتینز کسر شد. البته پیروزی برابر ولز 24/4 امتیاز مثبت را به اندوخته‌های آن‌ها اضافه کرد اما در مجموع برآیند کاری شیاطین اروپا در این فیفا‌دی منفی بود و آن‌ها با 1816 امتیاز، اکنون فاصله خود را با برزیل بیشتر از قبل می‌بینند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه