تعطیلی بخش فارسی رادیو BBC

به دنبال ورشکستگی بنگاه خبرپراکنی انگلیس

تعطیلی بخش فارسی رادیو BBC


​​​​​​​هنوز کفن ملکه الیزابت دوم خشک نشده که بنگاه خبرپراکنی بی‌بی‌سی روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است در میراث رسانه‌ای باکینگهام، تغییرات عمده‌ای را اعمال خواهد کرد که پیشنهاد تعطیلی رادیوی فارسی‌زبان این سازمان، یکی از آن‌ها خواهد بود. 
بی‌بی‌سی در توضیح طرح پیشنهادی جدید برای بستن رادیوی فارسی می‌گوید: «بازار رسانه‌ای ایران پیشرفته است و مردم به جای رادیوی موج کوتاه از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند». بر اساس بیانیه‌ای که منتشر شده، در این طرح، 
۳۸۲ شغل نیز در سراسر جهان و در بخش‌های مختلف بی‌بی‌سی بسته خواهد شد. در طرح جدید پیشنهاد شده قرار است هفت سرویس دیگر، محتوای خود را تنها بر روی پلتفرم‌های دیجیتال مانند وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند. با اضافه شدن این هفت سرویس، محتوای نزدیک به نیمی از سرویس‌های زبان‌های خارجی بی‌بی‌سی، تنها روی اینترنت در دسترس خواهند بود. 
بنگاه بی بی سی پیش از این نیز اعلام کرده بود به دلیل اوضاع نامساعد اقتصادی، در مجموع باید ۵۰۰ میلیون پوند از هزینه‌های سالانه خود بکاهد که در نتیجه این کاهش بودجه، سرویس جهانی بی‌بی‌سی هم باید 5/28 میلیون پوند از هزینه‌هایش کم کند. بخش فارسی بی‌بی‌سی، در سال ۱۹۴۰ با تأسیس یک رادیوی فارسی‌زبان با هدف نفوذ در افکار عمومی ایران و اجرای عملیات روانی کارش را آغاز کرد و این رادیو نزدیک به ۸۲ سال سابقه دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه