اعلام برائت مولوی عبدالحمید از حوادث زاهدان

با حمله اشرار مسلح در سیستان‌وبلوچستان به اموال عمومی و کلانتری‌‌ها فرمانده اطلاعات سپاه این استان به فیض شهادت نائل شد

اعلام برائت مولوی عبدالحمید از حوادث زاهدان

روز گذشته همزمان با پایان نماز جمعه برادران اهل سنت در مسجد مکی زاهدان،  گروهی از اغتشاشگران مسلح به اسلحه گرم و کوکتل مولوتف پس از آتش زدن چند لاستیک و سطل زباله در بازار این شهر و هجوم مسلحانه به یک نانوایی خود را به جمعیت پشت مسجد مکی رسانده و بار دیگر ماهیت تروریستی خود را اثبات کردند .


به دنبال این حادثه، سرهنگ سیدعلی موسوی فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان با گلوله از ناحیه قفسه سینه مورد اصابت قرار گرفت و به بیمارستانی در زاهدان منتقل شد، اما دقایقی بعد به شهادت رسید. به گزارش ایرنا، مشاهدات میدانی حاکی است(شب گذشته) بیش از ۱۵ نفر زخمی شده‌اند و شاهدان عینی  هم گفتند ۱۹ نفر کشته شده‌اند، ولی آمار رسمی تاکنون  در این زمینه منتشر نشده است. یک منبع آگاه تأیید کرد تاکنون(شب گذشته) ۱۵ نفر از عوامل انتظامی زاهدان زخمی شده‌اند.
یک نمازگزار به خبرنگار ایرنا گفته است: اغتشاشاگران با سوءاستفاده از جمعیت نمازگزار،  پس از اقامه نماز به سمت کلانتری ۱۶  هجوم بردند و با اتوبوس به دیوار کلانتری زده و قصد تخریب دیوار و ورود به کلانتری را داشتند که موفق نشدند و تنها بخشی از دیوار تخریب شد. در ادامه اقدامات آشوبگرانه این گروه خرابکار ، آن‌ها  به یک ماشین آتش‌نشانی، یک پایگاه اورژانس و برخی اماکن دیگر حمله کرده و این اماکن را به آتش کشید‌ند که تلاش آن‌ها برای ادامه اغتشاشات با حضور نیروهای امنیتی ناکام ماند و امنیت به شهر برگشت. هوانیروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با آگاهی از این حادثه، بلافاصله وارد عمل شد و نسبت به تعقیب و انهدام این گروه اغتشاشگر اقدامات مقتضی را انجام داد. سرهنگ رحیمی، معاون اجتماعی انتظامی استان سیستان و بلوچستان نیز اعلام کرد اوضاع شهر زاهدان آرام است و تردد مردم به خوبی انجام می‌شود.

سرایت فتنه به مرزها پازل جدید اغتشاشات 
اوج‌گیری حملات نیروهای مسلح کشورمان به مواضع تروریست‌های مستقر در شمال غرب اقلیم کردستان عراق، به خطر افتادن امنیت متحدان آمریکا، رژیم صهیونیستی و همچنین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را به همراه داشته است. آغاز فتنه‌گری‌ها در اهواز و تلاش هسته‌های خرابکاری وابسته به ضدانقلاب در جنوب کشورو همچنین عملیات تروریستی روز گذشته زاهدان را می‌توان در وهله نخست روایتی از تلاش دشمن برای استمراربخشی به فتنه دانست. در وهله دوم می‌توان به این مهم اشاره کرد معاندان و ضدانقلاب به دنبال ضربه‌زنی امنیتی به نظام و مردم هستند تا نیروهای مسلح را مجبور به کاهش فشار عملیات‌ها در مبارزه با ضد انقلاب کردستان کنند. با توجه به اینکه گروه‌های ضدانقلاب از دیرباز با هسته‌گزینی در مناطق مرزی خاص مانند سیستان و بلوچستان و خوزستان به دنبال ضربه‌زنی به امنیت ملی بوده است، این نگاه، به واقعیت نزدیک‌تر است. 

اعلام برائت مولوی عبدالحمید از حوادث زاهدان
 مولوی عبدالحمید، امام جمعه مسجد مکی زاهدان روز گذشته و پس از حمله به یک کلانتری در شهر زاهدان در گفت‌وگویی اعلام کرد: از مردم استان سیستان و بلوچستان می‌خواهم به شایعاتی که در سطح شهر در حال چرخش است، گوش ندهند. وی با بیان اینکه شیعه و سنی در کنار هم سال‌هاست در استان زندگی می‌کنند و وقایع رخ‌داده امروز دست عوامل نفوذی دشمن بوده است، تأکید کرد: از نیروهای امنیتی و انتظامی استان درخواست می‌کنیم با عوامل اغتشاشات با قاطعیت برخورد کنند. مولوی عبدالحمید افزود:دشمنان قسم خورده اهداف خاصی دارند تا از شرایط بحرانی سوءاستفاده کنند.مردم با اقداماتی نسنجیده فرصت سوءاستفاده به دشمنان را ندهند تا این موضوع موجب برادرکشی و متشنج‌ شدن منطقه نشود.

خبرنگار: حسین محمدی اصل

برچسب ها :
ارسال دیدگاه