مدافع حرم «رضا بخشی»

مدافع حرم «رضا بخشی»


​​​​​​​ولادت: 9/۷/1365
متولد: مشهد
شهادت: 9/۱۲/1393
محل شهادت: سوریه 
عملیات آزادسازی تل قرین در حومه درعا
مزار: بهشت رضا مشهد

سرور یزدی   سردار شهید مدافع حرم «رضا بخشی» با نام جهادی فاتح در تاریخ 9/۷/1365 در مشهد در خانواده‌ای متدین و مذهبی به دنیا آمد.
در دوره دبیرستان به عنوان دانش‌آموز نمونه شناخته شد و در تمامی مسابقات قرآنی، تفسیر، نهج‌البلاغه و... در زمره برترین‌ها محسوب می‌شد و مقام‌های بسیاری کسب کرد و به ورزش فوتبال علاقه شدیدی داشت و اهل شنا نیز بود. شهید بزرگوار که تحصیلات حوزوی و دانشگاهی را مکمل هم می‌دانست، در ادامه وارد جامعةالمصطفی‌العالمیه شد و در رشته علوم قرآن و حدیث و کارشناسی‌ارشد فقه و معارف اسلامی ادامه تحصیل داد و به عنوان دانشجوی برتر نخبه در زمینه‌های پژوهشی از او دعوت به همکاری شد. او همچنین مسلط به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی بود و موجب شد بورسیه تحصیلی‌اش برای تحصیل در مسکو قطعی شود؛ اما در همین زمان بود که خبر تهدید حرم حضرت زینب(س) را شنید و برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) با نام جهادی فاتح عازم سوریه شد و در عتیبه، ملیحه، درعا، غوطه شرقی و حلب رشادت‌های زیادی انجام داد.
او با درایت و پشتکاری که داشت، اعتماد فرمانده ابوحامد را جلب کرد و او را به عنوان جانشین خود انتخاب کرد. یک بار از ناحیه بازو مورد اصابت گلوله قرار گرفت و مجروح شد حتی برای مداوا و بهبودی به مرخصی نرفت. او خود را برای ادامه دادن تحصیلاتش در مقطع دکترا در رشته حقوق آماده می‌کرد. در سن 27 سالگی روز شنبه 9 اسفند ماه سال 1393 و در حال و هوای ایام فاطمیه در درگیری با تروریست‌های تکفیری در جریان عملیات آزادسازی تل قرین در حومه درعا دعوت حق را لبیک گفت و در کنار فرمانده ابوحامد جان به جان آفرین تسلیم کرد. روحش شاد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه