از فیلترینگ تا سهام‌عدالت

آنچه در حیاط دولت گذشت

از فیلترینگ تا سهام‌عدالت

نقش برخی پلتفرم‌های خارجی در ناآرامی‌های اخیر، فیلتر شبکه‌های اجتماعی غیر بومی، پیگیری جبران خسارت‌های وارد شده به اموال عمومی و خصوصی، افزایش سقف وام مسکن ایثارگران و اختصاص سهام‌عدالت به مددجویان از مهم‌ترین خبرهای روز گذشته پاستورنشینان برای خبرنگاران بود.


محدودیت اینترنت با تشخیص کانون
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره روند اعمال محدودیت‌ها در فضای مجازی به دلیل وجود برخی پلتفرم‌های آمریکایی که در ناآرامی‌های اخیر نقش سازماندهی اغتشاشات را بر عهده داشتند، گفت محدودیت‌های ایجاد شده بر اساس تشخیص مراجع ذی‌صلاح بوده و برداشتن آن هم به صلاحدید همان مراجع خواهد بود. زارع پور با اشاره به اینکه کسب و کارهای فیزیکی در این مدت آسیب دیده و خساراتی برای کسب‌وکارهای مجازی وجود داشت، گفت هزینه این خسارت‌ها بر عهده کسانی است که این اغتشاشات و آشوب‌ها را به وجود آوردند. وزیر ارتباطات ‌وفناوری اطلاعات درباره تشخیص دائمی یا موقتی بودن فیلترینگ تصریح کرد این بر عهده همان مراجعی است که به ما ابلاغ کردند. زارع پور در پاسخ به پرسشی در مورد زمزمه‌هایی برای امکان دسترسی کاربران به اینترنت ماهواره‌ای از سوی آمریکا، اظهار کرد: آن‌ها از هیچ اقدامی برای ضربه‌زدن به مردم فروگذاری نکرده‌اند و این اقدام هم در همین راستاست. وی درباره کُندی پلتفرم‌های داخلی گفت: پلتفرم‌های داخلی با حجم زیادی از درخواست‌ها مواجه شده‌اند و افزایش سرعت پیام رسان‌های داخلی به مرور بیشتر خواهد شد و قابلیت‌های جدید به آن‌ها افزوده می‌شود. 

سفر پسرم ارتباطی با فیلترشکن ندارد
انسیه خزعلی، معاون زنان رئیس جمهور نیز، درباره برنامه‌های عفاف و حجاب توضیح داد: برنامه‌‌ای برای برخورد فیزیکی نداریم؛ چیزی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم به آن تأکید شده است. وی ادامه داد: پسرم بحث مهاجرت نداشته و به زودی به کشور باز می‌گردد و حتی کار و سفر وی در ارتباط با فیلترشکن و فروش آن نبوده است؛ وقتی معاندان خبرهای دروغ را منتشر می‌کنند، چرا رسانه های داخلی به این شایعات دامن زدند؟

افزایش سقف وام مسکن ایثارگران 
سخنگوی دولت از تصویب افزایش سقف وام مسکن ایثارگران در جلسه هیئت دولت خبر داد و گفت: با تصمیم دولت سقف این تسهیلات در شهرهای بزرگ و مراکز استان 
۴ میلیارد ریال، سایر شهرها 
۳ میلیارد ریال و در روستاها ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شد که این تسهیلات با نرخ سود تسهیلات 
۴ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به ایثارگران عزیز پرداخت می‌شود. بهادری جهرمی همچنین از تصویب واگذاری بخشی از سهام دولت در برخی از بانک ها و شرکت‌های دولتی به افراد فاقد سهام عدالت که تحت پوشش سازمان‌های حمایتی کمیته امداد، بهزیستی و مجموعه ایثارگران هستند، خبر داد و افزود: با این مصوبه افرادی که تحت پوشش این نهادهای حمایتی بوده و سهام عدالت ندارند، مشمول سهام عدالت می‌شوند. سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست درباره اقدامات انجام شده برای رفع مشکل تالاب هامون گفت: وزارتخانه‌های امور خارجه و نیرو به این موضوع ورود خواهند کرد تا بتوانیم حقابه این تالاب را به نحو مطلوب دریافت کنیم و تصمیمات خوبی برای جوامع محلی گرفته شد که در بخش داخلی کارهای خوبی انجام می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه