جولان مسافربر‌های شخصی

جولان مسافربر‌های شخصی

بر اساس گزارش‌های میدانی خبرنگار ما از ایستگاه‌سوار میثاق هرچند مسافران با مشکلات چندانی روبه‌رو نبودند؛ اما باز هم به دلیل حجم مسافر، چند ساعتی برای سوار شدن و حرکت اتوبوس معطل می‌ماندند.


​​​​​​​در حالی برنامه‌ریزی‌ها از روزها و حتی ماه‌ها پیش برای ورود و خروج مسافران و زائران دهه آخر صفر به مشهد در ستادها و قرارگاه‌های مختلف انجام شده بود که روز گذشته خروجی مشهد از سمت بولوار پیامبر اعظم(ص) به سمت خراسان شمالی و دیگر مقاصد از این مسیر در بعدازظهر شاهد ترافیک سنگین زائرانی بود که با خودرو شخصی به مشهد آمده بودند.
 با این حال اما به نظر می‌رسید امسال اوضاع  مسافران و زائران پیاده‌ای که با خودروهای عمومی و اتوبوس قصد خروج از مشهد در پایانه اتوبوس‌های برون شهری میثاق (ایستگاه سوار میثاق) را داشتند، بهتر از سال‌های گذشته بود و مسافران برای تهیه بلیت اتوبوس به مقصدهای مورد نظر خود با مشکلات چندانی روبه‌رو نبودند.
 بر اساس گزارش‌های میدانی خبرنگار ما از ایستگاه‌سوار میثاق هرچند مسافران با مشکلات چندانی روبه‌رو نبودند؛ اما باز هم به دلیل حجم مسافر، چند ساعتی برای سوار شدن و حرکت اتوبوس معطل می‌ماندند.
 این تأخیر در حرکت اتوبوس‌ها و معطلی موجب کلافگی و سرگردانی برخی از زائران و مسافران شده بود و در برخی موارد دست به دامان  خودروهای مسافربر شخصی خارج از پایانه می‌شدند.
کمبود اتوبوس، بازار مسافربرهای برون شهری را حسابی داغ کرده بود به طوری که برخی از رانندگان کرایه‌های نجومی از مسافران به مقصد  برخی شهرها مثل اسفراین، قوچان، شیروان و... طلب می‌کردند.
 یکی از مسافران که برای بازگشت به شهر خود به پایانه میثاق آمده بود با اشاره به اینکه حدود دو ساعت است معطل پیدا کردن اتوبوس برای رفتن به اسفراین است، افزود: به ما گفتند شاید ساعت ۶ یک اتوبوس دیگر به مقصد شما داشته باشیم وگرنه باید تا فردا صبح صبر کنید.
 وی با اشاره به اینکه تاکسی‌هایی که بیرون از پایانه هستند برای هر نفر 100هزار تومان کرایه طلب می‌کنند، افزود: ما چهار نفر هستیم و برای رسیدن به مقصد باید ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کنیم.
 وی افزود تاکسی‌های اینترنتی هم که باید در این روزها به داد مردم برسند، اصلاً سفری را قبول نمی‌کنند و یا اگر قبول کنند، کرایه‌های آن‌ها هم بسیار بالاست و در توان ما نیست که پرداخت کنیم.
وی ادامه می‌دهد: تاکسی اینترنتی اسنپ تا مقصد ما (اسفراین) نرخ ۳۵۰ هزار تومان را درج می‌کند که تازه آن را هم قبول نمی‌کنند و منتظر قیمت‌های بالاتر هستند.

خبرنگار: مهدی توحیدی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه