دوئل یوزها با شیرهای ترانگا در وین

پس از شکست اروگوئه، کی‌روش به دنبال انتقام از سنگال

دوئل یوزها با شیرهای ترانگا در وین

شاگردان کارلوس کی روش پس از پیروزی در نخستین دیدار تدارکاتی خود برابر اروگوئه فردا در دومین جدال دوستانه خود به مصاف تیم پرستاره سنگال خواهند رفت تا در آستانه شروع رقابت‌های جام جهانی یک بازی سخت و نفسگیر را تجربه کنند.


​​​​​​​دیداری که به مراتب بیشتر از بازی برابر اروگوئه برای کارلوس کی روش اهمیت دارد و مرد پرتغالی به دنبال انتقام گرفتن از رقیب است، رقیبی که در دوره مربیگری او در مصر فرصت صعود به جام جهانی را از فراعنه گرفت و سبب جدایی کارلوس کی روش از مصر شد. حالا نبرد با سنگال در وین می‌تواند نگاه بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال را به خود جلب کند.
سنگال درحالی در گروه اول بیست و دومین دوره جام جهانی، باید به مصاف هلند، قطر و اکوادور برود که پیش از این در نخستین دوره حضورش در این مسابقات در سال ۲۰۰۲ با شگفتی سازی توانست به مرحله یک چهارم نهایی برسد‌‌‌‌. در دیدار افتتاحیه آن جام، شیرهای ترانگا(لقب سنگال) با سرمربیگری برونو متسو فقید، قهرمان جهان یعنی فرانسه را شکست دادند و در ادامه با تساوی مقابل دانمارک و اروگوئه توانستند به عنوان تیم دوم گروه‌شان به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند. هرچند پس از برتری دو بر یک برابر سوئد، با شکست یک بر صفر مقابل ترکیه نتوانستند تاریخ‌سازی خود را ادامه داده و به جمع چهار تیم برسند.
البته سنگال در دومین دوره حضورش در جام جهانی توفیق خاصی نداشت و با وجود آمار برابر با ژاپن در امتیاز، گل زده و گل خورده، تنها به دلیل دریافت کارت زرد بیشتر نسبت به سامورایی‌ها، پایین‌تر از این تیم و کلمبیا صدرنشین و بالاتر از لهستان، در جایگاه سوم گروه H قرار گرفت و از دور مسابقات حذف شد.
سنگال تنها یک قهرمانی جام ملت‌های آفریقا را در کارنامه دارد و این افتخار را باز هم مقابل مصر و کارلوس کی‌روش در فینال سال ۲۰۲۲ در ضربات پنالتی کسب کرد.این تیم در حال حاضر در جایگاه ۱۸ رنکینگ فیفا قرار دارد که البته بهترین رتبه تاریخش نیز همین رده است. سنگال با ایران در رنکینگ اختلافی دو پله‌ای‌ دارد.
ادوارد مندی(دروازه‌بان مصدوم چلسی) یوسف سابالی(مدافع رئال بتیس) کیتا بالده(مهاجم دوپینگی اسپارتاک مسکو) و بونا سار(مدافع مصدوم بایرن مونیخ) چهار بازیکن شاخص سنگال هستند که مقابل ایران غایب خواهند بود‌.هر ۲۷ بازیکنی که برای دیدارهای دوستانه ماه سپتامبر به اردوی سنگال دعوت شده‌اند، لژیونر هستند.
هشت بازیکن از لوشامپیونا فرانسه، ۱۰ بازیکن از لیگ برتر و دسته اول انگلیس، دو بازیکن از بوندس‌لیگا آلمان، سه بازیکن از سری A ایتالیا، دو بازیکن از لالیگا اسپانیا، یک بازیکن از دسته اول قبرس و یک بازیکن از سوپرلیگ یونان در حال حاضر در اردوی تیم آلیو سیسه حضور دارند.
اما چهره های نامداری نیز در اردوی تیم ملی سنگال حضور دارند که قاعدتاً حضور آن‌ها می تواند جذابیت این دیدار را افزایش دهد. کالیدو کولیبالی،ادریسا گانا،شیخ کویاته،اسماعیل سار،سادیو مانه،نامپالیس مندی بازیکنانی هستند که در بازی فرداشب برای سنگال به میدان خواهند رفت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه