سفره‌داری 40ساله در جاغرق

سفره‌داری 40ساله در جاغرق

با فرارسیدن ایام رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام مهربانی‌ها حضرت رضا(ع) مردم منطقه جاغرق طرقبه در اقدامی همدلانه بساط اطعام غذای گرم برای 8هزار نفر از سکنه‌ این دیار را برپا کرده‌اند.


در همین زمینه خبرنگار ما به حسینیه ابوالفضلی‌های جاغرق رفته و از خادم این مجموعه در مورد انگیزه‌ها و تاریخچه این عمل خداپسندانه پرسیده است. 
محمدرضا غلامی جاغرق در تشریح برنامه مردمی تدارک دیده شده می‌گوید: 40سال است که در این منطقه مراسم چهل و هشتم با شور و اشتیاق مردمی برگزار می‌شود و بانی این مراسم مردمی هستند که از مشهد، طرقبه و دیگر نقاط خودشان را به قافله نذری ظهر شهادت امام حسن مجتبی(ع) می‌رسانند. 
وی با اشاره به اینکه نذورات اهدایی شامل پول نقد، گوشت و مواد اولیه تهیه غذاست می‌‌افزاید: با طبخ غذا برای حدود 8هزار نفر، علاوه بر اهالی جاغرق، زائران امام رضا(ع) نیز به حسینیه مراجعه و غذای نذری دریافت می‌کنند. محمدرضا غلامی، خادم حرکت مردمی طبخ غذای ظهر شهادت امام حسن(ع) ادامه می‌دهد: پیرغلامان امام حسین(ع) از قدیم زحمت این اطعام، با قدمت 40ساله را کشیده‌اند که علاوه بر پدر ما حاج‌علی غلامی، آقای جهانگیر پورعباس از بنیان‌گذاران این امر خیر هستند.
وی در پایان با بیان اینکه حسینیه چند موقوفه دارد و از درآمدهای این موقوفه‌ها برخی هزینه‌ها در طول محرم و صفر تأمین می‌شود ادامه می‌دهد: در طول سال برنامه‌های خداپسندانه‌ای مانند حمایت از خانواده‌های نیازمند، اهدای لباس فرم مدارس به دانش‌آموزان بی‌بضاعت‌ و کمک‌هزینه تهیه جهیزیه به برخی عروس و دامادها هم انجام می‌شود. 

​​​​​​​خبرنگار: محمدی ‌اصل

برچسب ها :
ارسال دیدگاه