پرداخت ۱۹۰ میلیارد تومان تسهیلات دامدار کارت در خراسان‌ شمالی

پرداخت ۱۹۰ میلیارد تومان تسهیلات دامدار کارت در خراسان‌ شمالی

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۱۹۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی سرمایه در گردش در قالب دامدار کارت به 4هزار و ۸۵۰ دامدار این استان پرداخت شد.


مهدی شکاری با اشاره به اینکه ۱۰ هزار و ۵۶۵دامدار برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش نهاده‌های دام و طیور در سامانه سیتا نام‌نویسی کرده‌اند، افزود: از مجموع این ثبت‌نامی‌ها 8هزار و ۳۱۴ دامدار به بانک کشاورزی برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند که تاکنون به کمتر از ۵۰ درصد پرونده‌ها تسهیلات پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: اینک باید بانک کشاورزی استان نسبت به پرداخت تسهیلات زودتر اقدام کند؛ چرا که در فصل خرید نهاده‌های دامی از جمله جو، یونجه و کاه قرار داریم و باید دامدار مایحتاج خود را به خوبی تأمین کند در غیر این صورت دلالان بیشتر نهاده‌های دامی بازار را خریداری خواهند کرد و در فصل زمستان با قیمت بیشتر به دامداران می‌فروشند.
وی افزود: در سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان تسهیلات پرداختی از سوی بانک کشاورزی به ازای هر رأس دام از ۱۹۵ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان برای خرید نهاده‌های دامی افزایش یافت اما تاکنون دستور وزیر ابلاغ نشده است.
شکاری بیان کرد: در جریان سفر وزیر جهاد کشاورزی با توجه به اینکه دامداران خواستار افزایش میزان تسهیلات سرمایه در گردش شدند وی نیز موافقت کرد و سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این خصوص مکاتبه کرده اما بانک کشاورزی در تهران هنوز به بانک عامل استان ابلاغی در این خصوص صادر نکرده است که این امر موجب گلایه‌مندی دامداران این خطه شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه