چاپ دوازدهم کتابی با موضوع مبارزات سیاسی حسنین(ع)

تازه‌های نشر

چاپ دوازدهم کتابی با موضوع مبارزات سیاسی حسنین(ع)

چاپ دوازدهم کتاب «دو امام مجاهد» شامل 6 گفتار از حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در تحلیل مبارزات سیاسی حسنین(ع) منتشر شد.


​​​​​​​به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این اثر که حاصل گردآوری 6 سخنرانی از رهبر معظم انقلاب در سال‌های ۵۱ و ۵۲ شمسی است، به وقایع صلح امام حسن(ع) و قیام اباعبدالله‌الحسین(ع) می‌پردازد.
پس از آغاز پویش کتاب‌خوانی دو امام مجاهد در ماه صفر، این کتاب با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد و در حال حاضر چاپ دوازدهم آن روانه‌ بازار نشر شده است.
کتاب دو امام مجاهد مشتمل بر ۶ گفتار از آیت‌الله خامنه‌ای است که در سال‌های ۱۳۵۱ و ۱۳۵۲ ایراد شده است. گفتار اول کتاب، شامل دو سخنرانی رهبر معظم انقلاب در فروردین سال ۱۳۵۱ است که در حسینیه ارشاد تهران انجام شده است. ایشان در این دو جلسه، علاوه بر شرح نظریه‌ «انسان ۲۵۰ساله» به جایگاه والا و مهم امام حسن(ع) در این دوران و چرایی دست‌کشیدن از جنگ و علل پذیرفتن آتش‌بس و بیان تفاوت شرایط امام حسن و امام حسین(ع) پرداخته‌اند.
گفتار سوم تا پنجم اثر به سه سخنرانی ایشان در شب تاسوعا، عاشورا و شام غریبان محرم ۱۳۹۴ هجری قمری (مصادف با بهمن ۱۳۵۲) با موضوع «تحلیل قیام حسینی» اختصاص دارد. این سه سخنرانی در مسجد کرامت مشهد ایراد شده‌اند.
در گفتار چهارم به اهداف قیام حسینی اشاره شده و برای روشن شدن مطلب به تحلیل ریشه‌های آن می‌پردازند. ایشان با انقلاب دانستن بعثت پیامبر اکرم(ص)، دگرگونی‌هایی را که پس از ظهور پیامبر اسلام در جامعه جاهلی آن روز ایجاد شد، برمی‌شمرند. رهبر انقلاب اهمّ اهداف پیامبر را گستراندن تفکر توحیدی و نفی عبودیت طاغوت، ازبین‌بردن اختلافات طبقاتی و ناعدالتی‌ها و تکریم انسان می‌دانند. ایشان با پرداختن به موضوع انحراف جامعه‌ اسلامی از اهداف بعثت، به ترسیم شرایط دوران خلفای سه‌گانه اول به‌ویژه خلیفه‌ سوم می‌پردازند.
در گفتار پنجم پس از مرور سریع مباحث دو گفتار پیشین، به دوران امام حسین(ع) و اقدامات ایشان اشاره می‌کنند و بحث مستوفا و مستندی را در این زمینه ارائه می‌دهند. نکته جالب‌توجه در این گفتار، قسمت پایانی آن است که با دعوت مخاطب به تفکر در اهداف قیام امام حسین(ع) با نقل داستان «طوطی و بازرگان» همگان را به انقلاب بر ضد یزیدیان فرامی‌خوانند.
گفتار آخر کتاب دو امام مجاهد مربوط به سخنرانی شب عاشورای ایشان در محرم سال ۱۳۹۳ هجری قمری (مصادف با ۲۴ بهمن ۱۳۵۲) در این هیئت است. در این گفتار با نقد
 سه نظریه در باب قیام حسینی، نظریه‌ چهارمی را به‌عنوان نظریه‌ صحیح اثبات می‌کنند. ایشان هدف قیام حسینی را تجدید حیات انقلاب پیامبر اعظم(ص) می‌دانند و در این گفتار نیز به طور ضمنی و در لفافه مخاطب خود را به الگوبرداری از حرکت امام حسین(ع) در قیام بر ضد دشمنان اسلام و حاکمان طاغوتی دعوت می‌کنند. گفتنی است، پویش کتاب‌خوانی دو امام مجاهد با جوایزی به ارزش ۲۱۰میلیون ریال در حال برگزاری است و علاقه‌مندان می‌توانند از پایگاه اینترنتی انتشارات به آدرس www.khameneibook.ir در این پویش شرکت کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه