«جنگ جهانی سوم» نماینده ایران در اسکار

«جنگ جهانی سوم» نماینده ایران در اسکار

کمیته معرفی نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار از بین پنج نامزد نهایی، فیلم «جنگ جهانی سوم» را به عنوان نماینده سینمای ایران برای معرفی به اسکار ۲۰۲۳ انتخاب کرد.


پرویز شیخ‌طادی، سخنگو و عضو کمیته معرفی فیلم ایرانی به اسکار ۲۰۲۳ با اعلام این مطلب گفت: کمیته انتخاب در پی جلسات متعدد و بررسی ۵۷ فیلم حائز شرایط در مرحله نخست، ۱۷ فیلم را برای بازبینی انتخاب و پس از بررسی‌های مجدد پنج فیلم را به عنوان نامزد نهایی معرفی کرد.
به گفته شیخ‌طادی، «موقعیت مهدی» ساخته هادی حجازی‌فر، «پسر دلفینی» ساخته محمد خیراندیش، «بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی، «تفریق» ساخته مانی حقیقی و «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی، پنج فیلم نهایی هستند که در فهرست نامزدهای معرفی به آکادمی اسکار ۲۰۲۳ قرار گرفتند.
جنگ جهانی سوم به تهیه‌کنندگی و کارگردانی هومن سیدی و نویسندگی هومن سیدی، آرین وزیردفتری و آزاد جعفریان است. محسن تنابنده بازیگر نقش اصلی این فیلم است. این فیلم با سرمایه‌گذاری نماوا ساخته شده و نخستین‌ باری است که یک پلتفرم پخش آنلاین به ساخت یک پروژه سینمایی ورود کرده‌ است و همچنین دومین همکاری سیدی و نماوا پس از مجموعه قورباغه است. جنگ جهانی سوم برای نخستین بار در ۷ سپتامبر۲۰۲۲ در هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز نمایش داده شد و دو جایزه در بخش افق شامل بهترین فیلم برای هومن سیدی و بهترین بازیگر مرد برای محسن تنابنده را به ارمغان آورد. 
داستان فیلم درباره شکیب یک کارگر روزمزد بی‌خانمان است که هیچ وقت خاطره از دست دادن همسر و پسرش در زلزله چند سال گذشته را فراموش نمی‌کند. او با یک زن کر و لال به نام لادن آشنا می‌شود. مشخص می‌شود در محل ساخت و سازی که او در آن کار می‌کند قرار است مجموعه فیلمی درباره جنایت‌های هیتلر در طول جنگ جهانی دوم ساخته شود. برخلاف همه انتظارش، به او یک نقش سینمایی، خانه و فرصتی داده می‌شود تا بتواند زندگی‌اش را تغییر دهد اما وضعیت جدید او و چیزی که به نظر می‌رسید می‌تواند سبب پیشرفت زندگی‌اش شود از بین می‌رود. 
علاوه بر محسن تنابنده، ندا جبرائیلی، مهسا حجازی و نوید نصرتی دیگر بازیگران این فیلم هستند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه