چاپ ۲۰ جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس

چاپ ۲۰ جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ جلد کتاب در حوزه ادبیات دفاع مقدس در این استان به چاپ رسیده است که در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.


به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده در نشست خبری با تشریح برنامه‌های چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس در خراسان رضوی افزود: جلد سوم کتاب «برقرار آشیانه عقاب» که درباره رشادت‌های سردار شهید محمود کاوه است، به طور ویژه رونمایی خواهد شد.
وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم دانشنامه دفاع مقدس خراسان رضوی که به زندگی هزار شهید استان با درجه گروهبانی و بالاتر می‌پردازد، در قالب ۳۰ جلد تدوین شود که نخستین جلد از این دانشنامه با معرفی ۱۱۷ شهید والامقام در این ایام رونمایی خواهد شد.
تاکنون ۸۰۰ عنوان برنامه فرهنگی، هنری، نمایشی، سینمایی و ورزشی در سطح ۳۳ شهرستان در پرتال جامع مناسبت‌های دفاع مقدس ثبت شده است و هر روز نیز ده‌ها برنامه کوچک و بزرگ به این فهرست اضافه می‌شود.
یوسفعلی‌زاده افزود: در قالب آیین‌ها و ویژ‌ه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس در خراسان رضوی، بیش از ۱۰۵ هزار رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
وی شعار راهبردی هفته دفاع مقدس امسال را «ما مقاوم هستیم» عنوان و اظهار کرد: دفاع مقدس و آیین‌های اربعین حسینی هر دو وقایعی الهی و در مسیر معارف دینی هستند، منطق امام حسین(ع) هیهات منا الذله بود و منطق رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس عدم پذیرش ذلت و همان هیهات منا الذله امام حسین(ع) بوده است.
یوسفعلی‌زاده گفت: بازسازی عملیات کربلای۵ در گناباد انجام خواهد شد که هماهنگی لازم برای تأمین امکانات و تجهیزات لازم صورت گرفته است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه