نمایشگاه «جنگ برای صلح» برپا شد

نمایشگاه «جنگ برای صلح» برپا شد

سرور یزدی  


​​​​​​​نمایشگاه «جنگ برای صلح» با محوریت گرامیداشت دفاع مقدس و پاسداشت شهدا، جانبازان و اسیران جنگ تحمیلی از ۲۹ الی ۳۱ شهریور ماه در نگارخانه حامی برپا شده است. این نمایشگاه علاوه بر طراحی ۱۷ تابلو از چهره‌های شهدا و همچنین بخش‌هایی از دوران جنگ، چیدمان محیطی نیز دارد.  حدیثه بابایی، متولد قوچان، دانش‌آموخته مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی قوچان است که از سال۹۴ فعالیت حرفه‌ای خودش را در زمینه طراحی سیاه قلم، سبک‌هایپررئال آغاز کرده است.
او می‌گوید: اگرچه موضوعیت اصلی این نمایشگاه مربوط به آثار سیاه قلم است اما سعی کردم جنگ را از نگاهی خاکستری در محیطی مشابه با آن دوران به همنسلان خود منتقل کنم.
این هنرمند نقاش می‌افزاید: خلق چهره‌های ناشناخته در این نمایشگاه خارج از فضای هنری و آموخته‌های کاری است، اصلی‌ترین وظیفه من به عنوان طراح این آثار انتقال احساس درستی از آن روزها و اشخاص به مخاطب است. احساسی توأم با آرامش و گاهی کلافگی، برخی اوقات چشمان منتظر مادری بی‌خبر از فرزند خود و یا دستان گره شده فرزندی به دور بازوان پدر که شاید آخرین دیدار او خواهد بود.
نمایشگاه چیدمان و آثار سیاه قلم جنگ برای صلح که با محوریت گرامیداشت ایام دفاع مقدس و مقام والای جانبازان، اسیران و شهیدان هشت سال جنگ تحمیلی برگزار شده است، ادای دین کوچکی در مقابل رشادت‌های فداییان ایران و اسلام است . بیشتر آثار خلق شده من با محوریت‌های گوناگون در نگارخانه‌های مشهد در قالب نمایشگاه گروهی به بازدید عموم رسیده که نمایشگاه جنگ برای صلح نخستین نمایشگاه موضوعی به صورت انفرادی است.
او اظهار می‌کند: امیدوارم پس از این نمایشگاه و استقبال هنردوستان این سبک از هنرهای تجسمی، جریان فکری در ارتباط با شناخت افتخارات کشور عزیزمان در چارچوب نمایش تصویری سیاه قلم به صورت موضوعی به اجرا دربیاید.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه