سرقت مسلحانه در پوشش مشتری

زوج سارقی که برای ارتکاب جرم، اسلحه خریداری کردند

سرقت مسلحانه در پوشش مشتری

باز هم آگهی فروش کالا در سایت دیوار دردسرساز شد و یک سارق برای بردن مال فروشنده، روی او اسلحه کشید.


شکایت اعضای یک خانواده در دادسرای ناحیه 6 مشهد سبب شد تا پرونده‌ای با عنوان سرقت مسلحانه یک زن و مرد تشکیل شود و برای پیگیری دقیق‌تر این ماجرای حساس، اظهارات اولیه شاکیان به شعبه 613 ارجاع و روی میز بازپرس «عرب میستانی» قرار گرفت.
پس از آن، یکی از شاکیان پرونده که زن جوانی بود و آگهی درج شده توسط او در سایت دیوار، سبب وقوع سرقتی مسلحانه شد، با دستور بازپرس شعبه به دادسرا دعوت شد تا نحوه وقوع سرقت مسلحانه را تشریح دهد و سرنخ‌های موجود توسط مقام قضایی مورد بررسی قرار بگیرد.
این فرد در بازگویی آنچه رخ داده بود، بیان کرد: چند روز پیش بنا به دلایلی تصمیم گرفتم یک دستگاه لپ‌تاپ را از طریق درج آگهی در سایت دیوار به فروش برسانم. این کار را کردم و منتظر تماس خریداران شدم.
چند ساعت بعد تلفن همراهم به صدا در آمد و جوانی که آن سوی خط بود، مدعی شد آگهی مرا دیده و می‌خواهد لپ‌تاپ را خریداری کند. او حتی در میان صحبت تلفنی و دریافت مشخصات لپ‌تاپ و بالا و پایین کردن قیمت، گوشی را به فردی داد که مدعی بود همسرش است. این فرد هم کلی درمورد لپ‌تاپ و نیازشان به این وسیله با من حرف زد و به نوعی اعتماد من جلب شد که آن‌ها خریدار واقعی این کالا هستند.
در ادامه از من آدرس گرفتند تا برای دیدن لپ‌تاپ و در نهایت خرید آن مراجعه و در صورتی که مشخصات آگهی با کالا در واقعیت مطابقت داشته باشد، وجه آن را به صورت کارت‌به کارت پرداخت کنند.
فرد مالباخته ادامه داد: لحظاتی بعد زن و مرد جوان مقابل خانه من حاضر شدند و برای دیدن وسیله آگهی شده داخل خانه آمدند. آن‌ها حدود یک ساعت لپ‌تاپ را بررسی کردند و برای قیمت کلی چانه زدند. اعضای خانواده من هم که در خانه حضور داشتند، متوجه ماجرا شدند؛ اما دخالتی در ماجرا نکردند. این موضوع ادامه داشت تا اینکه برای قیمت کنار آمدیم و مرد جوان برای واریز وجه به صورت کارت به کارت دست به کار شد. دستش را در جیب برد تا گوشی تلفنش را خارج کند که در یک لحظه با اسلحه کلت مواجه شدم که به جای گوشی تلفن همراه از جیبش خارج کرده بود و رو به من نشانه رفت. تهدیدها شروع شد و با لحنی ترسناک گفت اگر تکان بخوری شلیک می‌کنم ...

شلیک هوایی سارق
شاکی اظهار کرد: در یک لحظه همسر مرد مسلح لپ‌تاپ را برداشت و پا به فرار گذاشت. آنجا بود که اعضای خانواده من هم وارد ماجرا شدند؛ اما فایده‌ای نداشت و سارق مسلح همه را تهدید می‌کرد که اگر حرکتی بکنیم، با شلیک گلوله او مواجه خواهیم شد.
لحظاتی پس از آنکه همدستش متواری شد، او هم پا به فرار گذاشت و در پی او داماد ما شروع به دویدن کرد. در یک لحظه سارق مسلح ایستاد و یک تیر هوایی شلیک کرد و مدعی شد اگر او را تعقیب کنیم، شلیک بعدی هوایی نخواهد بود! در آخر هم آن‌ها با یک دستگاه خودرو وانت نیسان آبی از محل متواری شدند.
بازپرس شعبه 613 دادسرای مشهد که در به نتیجه رساندن این قبیل پرونده‌ها مهارت ویژه‌ای دارد، تمامی زوایای ماجرا و سرنخ‌های موجود را بررسی کرده و دستورات دقیقی به پلیس برای دستگیری عاملان این سرقت مسلحانه داد.
از سوی دیگر، تحقیقات قضایی نشان می‌داد خودرو سارقان در زمان وقوع جرم، پلاک سرقتی داشته است. با توجه به دستورات تخصصی مقام قضایی و اقدامات فنی و پلیسی انجام شده که چندین روز ادامه داشت، سرانجام به کشف هویت سارقان ختم شد. تحقیقات اولیه نشان می‌داد سارقان، زن و شوهر هستند و حوالی مشهد مخفی شده‌اند و به احتمال زیاد با این شیوه دست به سرقت‌های دیگری هم زده‌اند.

پایان فرار سارقان مسلح
محل اختفای آن‌ها به سرعت محاصره و پس از کسب دستور قضایی، عملیات دستگیری آن‌ها آغاز شد. با توجه به اینکه احتمال درگیری مسلحانه بین مأموران پلیس و سارق مسلح وجود داشت، آرایش نظامی پلیس به گونه‌ای بود که امکان هر واکنشی از متهمان گرفته شود. در نهایت سارقان در پی یک عملیات غافلگیرانه، زمینگیر و دستگیر شدند.
بازرسی از محل اختفای سارقان مسلح منجر به کشف یک قبضه سلاح کلت به همراه مهمات مربوط، یک قبضه سلاح وینچستر و لپ‌تاپ سرقتی شد.
پس از انتقال این افراد به دادسرا، ابتدا زن 19ساله که حالا متهم به سرقت مسلحانه است، مورد بازجویی قرار گرفت و وقتی با ادله دقیق مقام قضایی مواجه شد، هرچند ابتدا منکر هر گونه سرقتی بود، لب به اعتراف گشود و مدعی شد همسرش با نقشه قبلی دست به این سرقت زده است. او بود که برای سرقت لوازم آگهی شده از دیوار به یکی از شهرهای غربی کشور رفت و از آنجا یک سلاح کمری خرید و به مشهد آورد. این زن در ادامه مدعی شد تا امروز چندین فقره سرقت دیگر را هم رقم زده‌اند. در ادامه، همسر متهم که چاره‌ای جز بیان حقیقت نمی‌دید، ماجرای نصب پلاک سرقتی روی خودرو نیسان را تشریح کرد و ارتکاب بزه را پذیرفت.
در نهایت متهمان با قرار قانونی راهی زندان شدند تا دیگر زوایای مبهم این پرونده توسط مقام قضایی مورد رسیدگی قرار گرفته و بررسی‌های فنی برای کشف سایر اقدامات مجرمانه این زوج ادامه دارد. 

خبرنگار: عقیل رحمانی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه