تشدید نظارت بر صید پرندگان شکاری

تشدید نظارت بر صید پرندگان شکاری

کارشناس حقوقی یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: با توجه به ازدیاد شکارچیان غیر بومی در استان، گشت‌های سیار در تمامی شهرستان‌ها برای مقابله با زنده‌گیری پرندگان شکاری تشدید شد.


​​​​​​​جواد یازرلو اظهار کرد: گشت‌های سیار در مناطق آزاد شهرستان‌ها مستقرند و حضور شکارچیان پرندگان شکاری را رصد می‌کنند. بیشتر صیادان پرندگان شکاری در استان غیر بومی و از استان‌های جنوبی کشور هستند و متأسفانه افراد بومی مناطق مستعد برای زنده‌گیری پرندگان شکاری را به شکارچیان غیربومی معرفی و آنان را همراهی می‌کنند.   وی گفت: قانون‌گذار به استناد تبصره ۲ ماده ۱۳قانون شکار و صید، هر شخصی را که مبادرت به زنده‌گیری، شکار، خرید و فروش، حمل، نگهداری و صدور پرندگان شکاری کند، افزون بر محکومیت به حداکثر حبس مقرر در این ماده که سه سال است، به جزای نقدی از ۶۰ میلیون ریال تا ۱۲۰ میلیون ریال محکوم خواهد کرد.
یازرلو اظهار کرد: افزون بر این محکومیت کیفری بر اساس مصوبه ۴۴۲ شورای‌ عالی حفاظت محیط زیست، متخلفان برای شکار و صید پرندگان شکاری از قبیل بالابان، لاچین، شاهین، بحری و طرلان ۲میلیارد ریال به سازمان پرداخت می‌کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه