ساخت هواپیمای ۷۲ نفره شدنی است

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر:

ساخت هواپیمای ۷۲ نفره شدنی است


​​​​​​​سیدحسن قدسی‌پور، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در این دانشگاه تصریح کرد: ما اعلام کردیم آقای رئیس‌جمهور، ما این کارها را می‌توانیم انجام دهیم؛ ما دانش و آمادگی‌هایی داریم و رئیس‌جمهور از این موضوع استقبال کرد. امیدواریم این ارتباط تنگاتنگ شکل بگیرد. به طور مثال ما اعلام آمادگی کردیم خیلی از مطالعات هواپیمای ۷۲نفره را انجام داده‌ایم و کار طراحی آن را نیز همین حالا توسط استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و شرکت‌های دانش‌بنیان پیش می‌بریم. ما این آمادگی را داریم که اگر به عنوان مثال امسال ۵۰میلیارد تومان به ما بدهند، برخی از مجموعه‌ها را تا خرداد تحویل دهیم. ما این طرح را شدنی می‌دانیم و برای آن برنامه اجرایی و عملیاتی داریم.
رئیس دانشگاه امیرکبیر در ادامه با بیان اینکه بحث بودجه برای دانشگاه‌ها همیشه چالش بوده و هست، اظهار کرد: بهترین راه حل برای تأمین بودجه را این رویکرد می‌دانیم که کارهای صنعتی و نیاز کشور را به جای  خارج کشور، از داخل تأمین کنیم. با این روش هم نیروهای انسانی خودمان مشغول به کار می‌شوند، هم محصولاتشان عرضه می‌شود، هم با اشتغال به خودکفایی می‌رسیم و برای دانشگاه نیز درآمد کسب می‌شود و این مهم‌ترین راهبرد ماست. مثل همان بحث هواپیما و برداشت از چاه‌های نفت، هوشمندسازی کارخانه‌ها و… بنابراین خوب است دولت مسائلش را تعریف کند و به دانشگاه‌ها ارائه دهد و بگوید اگر هر دانشگاهی بتواند این مسئله کشور را حل کند، فلان مقدار هزینه‌اش را هم پرداخت می‌کنیم. 
قدسی‌پور درپاسخ به این پرسش که چنین راهکاری بارها بیان شده، اما دولت‌ها چرا این ایده را اجرایی نمی‌کنند، بیان کرد: چنین کاری سخت است و تخصص می‌خواهد. متأسفانه وقتی با مسئولان در موردش حرف می‌زنیم، خیلی گوش شنوایی وجود ندارد. فقط دوست داریم جلسه بگذاریم و بگوییم و برویم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه