صدور ‌اسناد ‌مالکیت جزایر سه‌گانه به ‌نام ‌ایران

سخنگوی قوه‌قضائیه در نشست‌خبری با خبرنگاران مطرح کرد

صدور ‌اسناد ‌مالکیت جزایر سه‌گانه به ‌نام ‌ایران


​​​​​​​سخنگوی ‌قوه‌قضائیه روز گذشته با حضور در جمع‌خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ‌ما در ارتباط با انتخابات اخیر ‌فدراسیون‌ فوتبال و اظهارات اخیر‌تاج در‌مورد پرونده‌های قضایی‌اش، تلویحاً با انتقاد از طرح‌ موضوعات مرتبط با پرونده‌های قضایی در جریان از سوی‌تاج در رسانه‌ملی و نشست ‌مطبوعاتی گفت: در مورد انتخابات‌ فدراسیون فوتبال اولاً حساسیت نسبت به مسئله و در این مقطع زمانی روشن و مبرهن است. وی ‌افزود: نسبت به مسائلی که تاج در رسانه ‌‌ملی مطرح‌ کرد اجازه بدهید پرونده‌ها را بررسی و بعد اعلام‌ کنیم؛ زیرا پرونده‌های مورد اشاره در مرحله‌ رسیدگی است و تأکید‌ ما این است که در مرحله دادرسی چون تحقیقات محرمانه‌ است و دارای طبقه‌بندی، تا به نتیجه نرسد، نمی‌توانیم به آن‌ها در رسانه بپردازیم.
وی در این نشست همچنین از صدور اسناد مالکیت جزایر سه‌گانه تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی به نام ایران خبر داد و گفت: امر حدنگاری این جزایر ‌نیز‌ در‌ جریان است. ستایشی درباره پرونده فساد در شهرداری لواسان هم گفت: بازپرسی مربوط قول داده‌ این پرونده تا پایان همین‌ماه به دادگاه ارسال ‌شود.
ستایشی درباره پرونده ترور ‌شهید ‌صیاد ‌خدایی هم از ادامه کار نهادهای اطلاعاتی برای شناسایی و دستگیری شبکه‌های مرتبط با این ترور‌ خبر ‌داد و گفت:‌ در این پرونده ‌تحقیقات بسیار قوی صورت گرفته و چند نفر در ارتباط با این موضوع‌ شناسایی و قرار‌ قانونی هم صادر شده است.
مسعود ‌ستایشی درباره آخرین وضعیت طبری گفت: پرونده‌ طبری در شعبه ۱۵ دادگاه ‌کیفری یک بازاست و دادگاه آن 18مهرماه برگزار می‌شود. متهمان دیگری هم در این پرونده هستند که دو نفر در رابطه با واخواهی و پرونده هفت نفر هم در مرحله رسیدگی است. پرونده دوم هم۲۶ مهرماه وقت دادگاهش تعیین‌شده است. وی همچنین اعلام کرد پرونده سنگین و 60 جلدی شرکت کروز هم که تنها قرائت کیفرخواست آن هشت جلسه به طول انجامیده طبق وعده دادگاه تا نیمه اول آبان ماه تعیین تکلیف شود. 

خبرنگار: آرش خلیل‌خانه

برچسب ها :
ارسال دیدگاه