سبد صادراتی خراسان شمالی خالی از اقلام دانش‌بنیان

سبد صادراتی خراسان شمالی خالی از اقلام دانش‌بنیان


​​​​​​​سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: سبد صادراتی خراسان شمالی خالی از اقلام دانش‌بنیان است. بنابراین تغییر رویکرد برای توسعه اقتصادی استان در این زمینه ضروری است.
ناصر فخر موحدی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: برای تحقق این امر باید با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانیم ظرفیت‌های حوزه دانش و فناوری استان را اجرایی و وارد سبد صادراتی کنیم.
وی افزود: در واقع دانش و فناوری در استان باید به سرعت منجر به تولید و تجاری سازی شود و در این راستا تمامی دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی گزارش‌های عملیاتی خود را ارائه دهند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی ادامه داد: همچنین ایده‌های نو در جامعه باید اثربخشی داشته باشند و فناوری‌های جدید استان نیز باید در این زمینه مشخص شوند. وی با اشاره به سفر رایزن اقتصادی کشور بنگلادش به استان، بیان کرد: هدف خراسان شمالی همان‌گونه که این کشور نیز می‌خواهد، معرفی طرح‌های دانش‌بنیان است به گونه‌ای که باید از ظرفیت‌های این بخش بهره‌برداری درست شود. ایجاد خانه خلاق نیز باید در اولویت کاری این ستاد قرار گیرد که در این زمینه نیازمند همکاری و مشارکت تمامی کمیته‌ها هستیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه