90درصد زباله‌های استان بدون بازیافت دفن می‌شود

90درصد زباله‌های استان بدون بازیافت دفن می‌شود


​​​​​​​رئیس اداره محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ۹۰ درصد زباله تولیدی در شهرهای استان دفن می‌شود که باید به سمت بازیافت و استفاده از این ظرفیت رفت. 
زیبا معظمی‌فرد در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: ۲۸ منطقه برای مدیریت پسماندهای شهری و روستایی خراسان رضوی پیش‌بینی شده تا از پراکنده شدن زباله‌گاه‌ها جلوگیری شود که تاکنون ۱۴ منطقه معرفی و تأیید شده است.
رئیس اداره محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: سالانه ۳۰۰ هزار تن زباله صنعتی و ۶ هزار تن پسماند عفونی در استان تولید می‌شود که زباله‌ها و پسماندهای عفونی شامل اقلام آلوده، تیز و برنده، سرنگ و سایر زباله‌های بیمارستانی می‌شود که باید پیش از دفن بهداشتی به وسیله دستگاه اتوکلاو، بی‌خطرسازی شود.
معظمی‌فرد افزود: بیش از ۹۰ درصد پسماندهای عفونی تولیدی در خراسان رضوی  بی‌خطرسازی و سپس دفن می‌شود. طرح جامع مدیریت پسماند خراسان رضوی طراحی و تدوین شده اما در بخش روستایی نیازمند تأمین اعتبار است.
رئیس اداره محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: سرانه تولید زباله در دو بخش شهری و روستایی استان به اندازه استانداردهاست و عادی محسوب می‌شود.  وی افزود: در بخش شهری با سرانه تولید ۷۰۰ گرم زباله و در بخش روستایی با سرانه تولید ۴۵۰ گرم زباله، سالانه شاهد تولید 2/1 میلیون تن زباله شهری و ۲۸۵ هزار تن زباله روستایی هستیم. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه