ماهیرود، گمرک تخصصی ماشین‌آلات راهسازی و معدنی می‌شود

ماهیرود، گمرک تخصصی ماشین‌آلات راهسازی و معدنی می‌شود


​​​​​​​استاندار خراسان جنوبی گفت: مجوز گمرک تخصصی مرز ماهیرود شهرستان سربیشه برای واردات ماشین‌آلات راهسازی و معدنی به استان گرفته شد.
جواد قناعت در گفت‌وگو با ایرنا افزود: خراسان جنوبی به خاطر داشتن ۶۹۸ معدن از قطب‌های معدنی کشور محسوب می‌شود. همچنین از ۶۹ نوع ماده معدنی شناخته شده در کشور حدود ۵۰ نوع آن از قبیل زغال‌سنگ (۷۶ درصد زغال کشور)، طلا، سنگ‌های قیمتی، زینتی و سایر در این استان وجود دارد.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از این استان به دلیل داشتن ذخایر قطعی بیش از 7میلیارد تن به عنوان بهشت معادن نام برده می‌شود، تصریح کرد: با وجود ظرفیت‌های معدنی متأسفانه بخش قابل تأملی از معادن به صورت نیمه‌فعال و یا غیرفعال هستند.
قناعت گفت: فرسودگی ماشین‌آلات معدنی از مهم‌ترین علل نیمه‌فعال بودن بسیاری از معادن مطرح شده بود. 
وی اظهار کرد: به منظور تحقق دستور رئیس‌جمهور و اجرای سند تحول دولت مردمی در راستای چرخش‌های تحول‌آفرین و ارتقای بهره‌وری، ضرورت بهره‌گیری از تجهیزات، ماشین‌آلات متناسب و به‌روز در این زمینه از ضروریات بود.  قناعت عنوان کرد: این ظرفیت در افغانستان مهیا بود ولی گمرک رسمی ماهیرود با وجود تمامی امکانات و تأسیسات مورد نیاز در فهرست گمرکات مجاز به واردات ماشین‌آلات راهسازی و معدنی قرار نداشت.وی افزود: درهمین خصوص درخواست مجوز گمرک تخصصی مرز ماهیرود برای واردات ماشین‌آلات معدنی و راهسازی را اعلام کردیم که با پیگیری‌های اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان و توجه ویژه وزیر اقتصاد توانستیم این مجوز را دریافت کنیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه