جزئیات پرونده قاچاق کالا و جعل پروانه استاندارد

جزئیات پرونده قاچاق کالا و جعل پروانه استاندارد

در جدیدترین نمونه از پرونده‌های قاچاق صادراتی، موضوع سوء استفاده از نشان استاندارد، شماره پروانه، جعل اسناد برای خروج کابل از گمرک مشهد و مرز دوغارون مطرح شده است.


بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد شرکت «ن.ا.خ» در تاریخ 23 مرداد ماه کالا به وزن 20تن شامل کابل برق مسی به ارزش 80 هزار دلار و همچنین در اواخر مرداد ماه به وزن خالص 23 تن کابل برق مسی به ارزش 95 هزار دلار به گمرک اظهار کرده که در ادامه مشخص می‌شود کالای مذکور مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و صدور کالا نیاز به پروانه استاندارد اجباری داشته است. بر این اساس پروانه استاندارد به عنوان یکی از اسناد مورد نیاز توسط اظهارکننده در سامانه جامع امور گمرکی اظهار و بارگذاری شده است.
پس از ارزیابی و اتمام تشریفات و پلمب محموله و ارسال کالا به گمرک دوغارون با رؤیت کالا و استعلام از اداره استاندارد برخی سوءجریان‌ها مشخص می‌شود.
به گزارش تسنیم، از طرف دیگر اطلاعات پروانه استاندارد درج شده در سامانه جامع امور گمرکی به نام شرکت سیم و کابل ا. خ بوده است. به عبارتی اطلاعات موجود و مندرج در پروانه پس از دستکاری و جعل و تغییر در اظهارنامه بارگذاری شده است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه