شناسایی 3 مبتلا به وبا در خراسان رضوی

شناسایی 3 مبتلا به وبا در خراسان رضوی


​​​​​​​سرپرست گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سه نفر مبتلا به وبا ساکن شهرستان‌های مشهد، قوچان و سبزوار خراسان رضوی که سفر به عراق داشته‌اند، شناسایی شدند.
دکتر ناصر امینی در این زمینه افزود: نتیجه آزمایش نهایی دو نفر از مبتلایان ساکن در شهرستان‌های سبزوار و مشهد مثبت شده است؛ اما هنوز نتیجه نهایی آزمایش وبای فرد ساکن در قوچان اعلام نشده است.
وی بیان کرد: فرد مبتلا به وبا در مشهد، پس از بستری شدن در بیمارستان امام رضا(ع) تحت درمان قرار گرفت و پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شد. نفر دوم که اهل سبزوار است، در همان شهر تحت درمان و مراقبت قرار گرفته است.
امینی ادامه داد: سومین مبتلا به وبا که ساکن قوچان است، هنوز وارد مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نشده و با وجود تماس‌های مکرر هنوز اطلاعی از وضعیت وی در دسترس نیست و موضوع در حال پیگیری است.
سرپرست گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: آزمایش اولیه ابتلا به وبای سه فرد مذکور در استان ایلام و هنگام ورود به کشور انجام شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: ۷۵ درصد افراد مبتلا به وبا، بدون علامت هستند.
به گزارش ایرنا، دکتر سید جواد حسینی با بیان اینکه زائران در کشور عراق، مواد غذایی خود را از محل مطمئن و بهداشتی تهیه و حتماً آب آشامیدنی بسته‌بندی شده استفاده کنند، افزود: افراد در صورت مشاهده علائمی چون تب و اسهال به صورت حاد آبکی بدون دل‌درد و دل‌پیچه و همراه با استفراغ به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کنند.
وی ادامه داد: هم اکنون با توجه به اینکه وبا در کشورهای همجوار شیوع پیدا کرده به دلیل حجم تردد مسافران ورودی به کشور، انتظار می‌رود تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور روند افزایشی داشته باشد. بنابراین رعایت اصول بهداشتی مورد تأکید است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه