رؤیای صادقه راهب نصرانی

نمایشی که تا 17 شهریور ماه ادامه دارد

رؤیای صادقه راهب نصرانی

«رؤیای صادقه» نمایشی آیینی در قالب سوگواره «خورشید نینوا» است که این روز‌ها در فرهنگسرای غدیر مشهد میزبان علاقه‌مندان است و تا 17 شهریور ماه اجرای صحنه‌ای دارد. 


به گزارش قدس، «رؤیای صادقه» به نویسندگی و کارگردانی سیدمهدی وحیدی که پیش از این در سال ۱۳۹۶ با نام «خورشید بر نیزه» در مشهد اجرا شده  بود، محرم امسال در قالب سوگواره «خورشید نینوا» روی صحنه رفته است و ماجرای راهب نصرانی و رویارویی اش با سر امام حسین(ع) را روایت می‌کند. در آغاز نمایش، تصاویری از جنایت‌های دشت نینوا با استفاده از ویدئوپروژکتور پخش می‌شود و انتهای کار هم تصاویری از شهیدان مدافع حرم، جنگ تحمیلی، سلامت و ترور نشان داده می‌شود. به گفته وحیدی، کارگردان «رؤیای صادقه» این نمایش در مورد واقعه عاشورا، شهادت سیدالشهدا(ع) و اتفاقاتی است که برای اسیران صحرای کربلا رخ داده است.
او عرصه رسانه و تصویر را چه در قالب مدیوم دوربین و چه صحنه، یکی از سلاح‌هایی می‌داند که دشمن علیه ما استفاده کرده و میلیون‌ها دلار برای آن هزینه می‌کند و معتقد است در زمینه تولید چنین آثاری باید حمایت بیشتری از هنرمندان شود؛ چرا که آثار هنری ارزشی و آیینی، کارهایی هستند که در تربیت اجتماع مؤثرند و به کلاس درس اخلاق می‌مانند. او به موانع مالی برای تولید آثاری از این دست اشاره و به ایسنا گفته بود: تاکنون برای اینکه کارم را انجام دهم و به اجرا برسانم از خیران، هیئت‌های مذهبی و کسانی که عاشق امام حسین(ع) هستند، توانستم کمک بگیرم و خوشبختانه توانستیم با تأمین هزینه طراحی صحنه، موسیقی، قرارداد با بازیگران اصلی و... نمایش را روی صحنه ببریم.
این نمایش هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در فرهنگسرای غدیر مشهد روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان به تماشای نمایش «رؤیای صادقه» برای خرید بلیت می‌توانند به سامانه اینترنتی فروش بلیت تئاتر مشهد به آدرس gishot.ir مراجعه کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه