ورزشگاه رها شده بجنورد در ۵ سالگی فرسوده شد ‌

ورزشگاه رها شده بجنورد در ۵ سالگی فرسوده شد ‌

ورزشگاه ۱۹ مهر بجنورد که به عنوان پیشانی ورزش خراسان شمالی یاد می‌شود در سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری رسید؛ ولی اکنون به دلیل نبود اعتبار در نگهداری و زیرساخت، روند فرسودگی را در پنجمین سال افتتاح آغاز کرده است.


ورزشگاهی که قرار بود زمانی محل هیاهوی جوانان با ذوقی باشد که همواره از کمبود امکانات این خطه رنج می‌برند، اکنون به مکانی امن برای لانه سازی کبوتران تبدیل شده است و انواع پرندگان در زیر سقف آن در آرامش کامل پرواز می‌کنند. مسئولانی که روبانی قیچی کردند، عکسی گرفتند و رفتند غافل از اینکه نگهداری از این مجتمع ورزشی از ساخت آن مهم‌تر است و برای نگهداری از آن نیز باید اعتبار و تدابیری اندیشیده شود.
نبود متولی مشخص برای نگهداری از ورزشگاه ۱۹ مهر و هدر رفت سرمایه ورزشی چندین میلیاردی استان موجب شد این مجتمع در همین سن کم، گوی سبقت فرسودگی را از استادیوم قدیمی تختی بجنورد بِرباید و تبدیل به نقل خبری استان شود به گونه‌ای که نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز به این امر واکنش نشان داد و در خطبه‌های نماز جمعه خواستار مشخص شدن متولی نگهداری از این مجموعه ورزشی شد.
حسین جعفرزاده؛ رئیس هیئت فوتبال خراسان شمالی با بیان اینکه نگهداری از ورزشگاه ۱۹ مهر تدبیر درستی می‌طلبد، می‌گوید: نگهداری مجموعه‌های ورزشی معمولاً به ادارات کل ورزش سپرده می‌شود و این نهاد نیز توان پرداخت هزینه‌ها را ندارد و در این مواقع نگهداری از اماکن ورزشی را به افرادی می‌سپارند که هیچ شناختی نسبت به چگونگی حفاظت از مجموعه ورزشی و آبیاری چمن ندارند و نتیجه کار منتهی به وضعیت فعلی ورزشگاه ۱۹مهر می‌شود.
مدیر کل ورزش و امور جوانان خراسان شمالی هم با بیان اینکه بازسازی، زیرسازی و بهبود سیستم آبرسانی چمن ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ۱۹‌مهر بجنورد 7‌میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، می‌گوید: این ورزشگاه از پروژه‌های ملی است که متأسفانه بعد از بهره‌برداری در سال۱۳۹۸، اعتباری برای نگهداری و حفاظت از آن در نظر گرفته نشده است، در حالی که ماهانه دست‌کم ۵۰۰ میلیون ریال برای نگهداری آن اعتبار نیاز است.
حمید امیری می‌افزاید: بازسازی دیگر بخش‌های این ورزشگاه همچون خوابگاه ورزشی، رختکن و تعویض پروژکتور و دوربین‌های این مجموعه ورزشی نیز نیازمند اعتبار ملی است که مکاتباتی در این زمینه با وزارت ورزش و امور جوانان انجام شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه